yuor world is my world - kapitel 4

Allisons perspektiv

– nu är vi klara! Sa hon och tittade nöjt omkring sig.  

Pling! Vi tittade på varandra och sedan på dörren.




Allisons perspektiv

Jag gick först och öppnade och Natalie kom straxt efter mig.

– Hello! Sa Harry som stod längst fram och gick in och kramade om mig ömt lite försiktigt.

– Hi! Sa jag och log mot hans axel när jag kramade om honom.

Jag kramade om dem andra och dem sa vad dem hete. Jag tittade lite extra på Liam bara för att jag visste at Natalie tycket han var snygg. Vi gick in i köket och satta oss ner och började dela upp pizzan som dem hade med sig. När vi hade ätit upp så gick vi och satte på filmen. Medan Natalie och killarna satte på filmen så tänkte jag poppa lite popcorn.

När jag kom tillbaka till soffan så hade alla redan satt sig och det fanns bara en plats kvar till mig. bredvid Harry. Jag satt mig bredvid Harry som satt bredvid Natalie som satt bredvid Liam och Liam satt bredvid Niall och Niall bredvid Louis.

-witch movie did you pick? Frågade jag och tittade på dem samtidigt som jag tuggade på en seg godis och tittade på dem.

– The horror movie, svarade Harry och tittade lite frågande på mig.

– I don’t like scarry movies, sa jag och tittade på Harry med en rädd min.

– I’ll protect you sa han och la armen om mig och log hans underbara leende mot mig.

Jag log tillbaks, jag märkte att dem andra tittade på oss och jag började rodna lite. Jag tittade på filmen och då gjorde dem andra de med. under filmens gång såg drog han mig lite närmare honom och jag log mot hans axel tills lut men han verkade inte han något emot det… 

Natalies perspektiv

Jag höll Liams hand och varje gång det blev läskigt eller någon som skrek så hoppade jag allt närmare honom, han sa inget så jag fortsatte. Till slut så lång jag mot hans axel och höll i hans hand. När filmen var slut så var det bara jag och Liam som var vakna.

– Should we wake them? sa jag och flinade lite åt dem.

– Yes, but… first I’d like to do something, sa han och log mot mig.

Jag han inte fråga fören han lutade sig fram och kysste mig ömt på läpparna. Han drog sig undan och tittade ner i golvet. Jag såg att han blev lite röd på kinderna. Men jag brydde mig inte om det. Jag visste inte vad jag skulle säga så jag sa inget. Jag tog upp hans ansikte och förde det långsamt mot mitt och kysste honom igen. Men den här gången så var den längre. Han drog sin hand genom mitt hår och log mot mig och vi avslutade kyssen.

– so …? Should we weake them? sa jag efter en stund och ställde mig upp.

Han tog min hand och ställde sig upp han med. jag kysste honom en sista gång och han besvarade den. Sedan ställde vi oss upp i soffan och började hoppa omkring och skrek. Alla vaknade direkt och Niall vart så rädd att han ramlade ner från soffan. Alla började skratta och han försökte vara sur först men det gick inte så vi skrattade bara mer åt grimarsen han gjorde. Efter ett tag så började han med att skratta.  Killarna var tvungna att gå hem och jag blev faktiskt lite besviken.

Allisons perspektiv

Vi sa hejdå till killarna och jag märkte att Harry kramade om mig lite längre. Natalie kramade om Liam och jag såg att hon viskade något i hans öra men jag kunde inte hör vad det var hon sa. Men jag kunde ju fråga senare.

– vad sa du till Liam förut när vi skulle säga hejdå? Frågade jag när vi stod i badrummet och borstade tänderna.

– Inget speciell, men jag måste berätta en sak för dig som hände förut.

– när ni låg och sov så ... kysste Liam mig och jag vet inte men jag tror att han gillar mig, sa hon och tittade på mig och log.     

– och vi märkte inget? Sa jag bara.

– nej, sa hon och flinade.

Vi gick och la oss direkt för vi var ganska trötta. jag somnade nästan direkt.



Nu är nästa kapitel ute hoppas ni gillar det och kommentera gärna:)
//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0