your world is my world

KAPITEL 1



                 Natalies outfit                                      Allisons outfit


Allisons perspektiv

Jag vaknade av att solen sken rak på mig i ansiktet och jag vände mig snabbt om och drog upp täcket över huvudet. En litet stund senare så hör jag att min mobil börjar pipa. Jag tog snabbt upp den och stängde av alarmet. Jag gnuggade mig i ögonen och gick in i badrummet och vred på duschen. Vattnet var kallt men efter att tag så blev det skönt och jag stod länge och bara njöt. Jag gick ut ur duschen och torkade av mig dem mesta vattnet och sedan gick jag in i mitt rum och ställde mig framför garderoben. Jag tog på mig en svart bh och ett par svarta trosor till och sedan bestämde jag mig för att gå in och väcka Natalie. Jag smög ut och in i hennes rum som låg precis bredvid mitt rum och sprang in och hoppade upp i sängen på henne.

– Vad håller du på med? sa hon bara med sin trötta morgonröst och tittade lite surt på mig.

– Det är första dagen i London och du hade tänkt att du skulle sova hela dagen eller? Sa jag och tittade lite tvekande på henne med ett leende.

Hon hoppade upp i sängen och hon fick sådan fart och jag var inte bered på det så hon trampade snett och ramlade ner på golvet. Jag börjad skratta och efter en stund gjorde hon det med.

– Jag vet inte vad jag ska ha på mig idag, sa jag efter en stund, och jag undrar om du kanske kunde hjälpa mig?

– klart jag kan sa hon sprang in till garderoben i mitt rum.

– Det här kan du ha på dig, sa efter en stund och gav det till mig.

Hon hade tagit fram ett par korta lite slitna jeansshorts och en röd rutig skjorta med ett brunt skärp till. Jag tog på mig kläderna lite snabbat och började plocka fram ost, smör och mjölk. Jag började bre en macka och sen när jag var klar kom Natalie ut och hon hade också duschat och klätt på sig, hon hade på sig ett par höga vit kjol ett svarat linne och en grön kavaj utan på. Hon satte sig ner och började äta utav sin macka.

– Så vad ska vi göra idag då? sa hon och tittade på mig med ett leende.

– Jag vet inte riktigt men vi kanske kan gå och shoppa?  Vi kan ta bussen efter vi har ätit klart och se kan vi ta en fika på stan eller något.

– visst! Det låter jätte kul. Jag ska bara packa med mig lite grejer sen kan vi gå.

– bra!  

Jag plockade undan disken och ställde in osten, smöret och mjölken i kylskåpet och sedan sprang jag in på mitt rum och letade fram min svarta väska och la ner mobilen, lite pengar och ett busskort. Natalie var redan klar när jag kom ut och hon hade reda hennes vitta converse på.

– skynda dig, sa hon och jag tittade lite surt på henne men jag kunde inte så hon började skratta åt mig. jag tog på mig mina ballerinaskor.

– klar, nu går vi sa jag.  

Vi började gå bort mot busshållsplatsen. Den var inte så långt bort så vi var där efter 5 minuter. Bussen kom nästan direkt och vi gick på och satte oss på ett 2 säte och började prata om allt möjligt.

När bussen hade stannat en kvart senare så gick vi av och kollade runt lite först. Vi bestämde oss för att gå in på topshop. Jag hittade direkt en svart kort klänning med en dragkedja i ryggen som jag gillade direkt. efter en stund så hittade Natalie en svart blus så vi gick in i omklädningsrummen och provade.

– På tre, sa vi nästan samtidigt.

– Gud vad fin, sa vi när vi öppnade och gick ut i gången framför spegeln.

– Den där måste du köpa sa hon samtidigt som jag tittade på klänningen.

– Ja, men då måste du köpa den där tröjan, sa jag, den var jätte fin på dig.

Hon log mot mig och jag log tillbaka.

Vi gick och bytte om och sedan gick vi till kassan. Vi gick till några flera butiker men jag hittade bara en svart hög midjekjol och ett svart armband.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0