your world is my world - kapitel 8

Natalies perspeltiv

– varför gråter du då? frågade hon sen.

– han kysste mig och jag var inte direkt bered på det så jag vart helt paff och jag han inte besvara den och han vart typ ledsen och arg på mig, och jag vet inte vad jag ska göra? snyftade jag fram och tittade på henne.

– Men gillar du honom då? frågade hon och tittade undrande på mig.




Harrys perspektiv

Jag fattade inte att jag kunde vara så dum. Varför kysste jag henne? Jag tog av mig mina skor och jackan och gick i mitt rum och la mig på sängen. jag visste inte vad jag skulle göra så jag gick in till Louis. Han satt i sitt rum och höll på med datorn. Han tittade upp när han såg mig men det försvann snabbt.

– hi! sa han och log mot mig.

-I don’t know what to do? Sa jag och satte mig ner bredvid honom I sängen.

– What do you mean?

– I sort of … kissed … Allison, sa jag lite tyst.

-and, what’s wrong whit that? Sa han och tittade på mig.

– I don’t think she likes me, jag tittade på honom.

-and how do you know that? Frågade han.

– Beacuse she didn’t kissed me back that’s why, sa jag argt och reste mig upp.

Jag gick ut och in i mitt rum och la mig på sängen. Hur kunde jag vara så dum? Vad skulle jag göra nu?

Allisons perspektiv

Jag svarade inte jag visste inte vad jag skulle säga. Hon tittade på mig och väntade på vad jag skulle säga.

– ja, jag tror det, sa jag och log lite mot henne.

– men varför ligger du här för då? sa hon och reste sig upp.

– ring honom, fortsatte hon och gav mig min mobil och gick ut.

Hon stängde dörren efter sig och jag gick in i badrummet först och tittade mig i spegeln. Jag tvättade bort sminket som hade runnit och borstade genom håret och sen satte jag mig på sängen igen med mobilen. Jag tittade en stund på den men sedan bestämde jag mig sen för att ringa honom.  Han svarade efter några signaler.

– hello, sa han och lätt ganska trött.

– Eh… hi it’s Allison, började jag.

– oh… hi, sa han igen och jag kunde höra att han satte sig upp.

– we need to talk, sa jag och väntade nervöst på vad han skulle säga.

-I can come about 10 minutes? Sa han

– okay, bye, sa jag och la på.

Natalies perspektiv

Jag gick ut och satte på tv:n. jag hörde att min mobil började ringa och jag såg en bild på Liam och jag svarade direkt.

– hello beautiful, sa han.

– hi babe, sa jag och log.

-how is it with Allison? Frågade han efter att vi hade pratat ett tag.

-I think it will be better when she has called Harry, sa jag.

– Okay, svarade han.

– can I come over? frågade jag

-It thought they maybe would be alone fortsatte jag och log mot telefon.

-I can come and pick you up about an hour so can we have a picnic together? Frågade han.

– sounds great, see you then bye, sa jag tillbaka och la på.

Jag skyndade mig in i badrummet och tog en snabb dusch och tvättade håret och rakade benen. Sedan gick jag in i mitt rum och tittade en stund på mina kläder men bestämde mig till slut för en vit klänning och satte mig vid smink bordet. Jag tog på lite mascara och täckte över några finnar och tog på mig ett halsband. Jag gick in till Allison i hennes rum.

– hur ser jag ut? Frågade jag och hon tittade upp från sin mobil.

– jätte snygg, svarade hon lite ledsamt men försökte le lite mot mig.

– vart ska du? frågade hon istället.

 – jag ska ut med Liam på picknik.

– då blir det där perfekt, sa hon och log lite mot mig.

10 minuter senare så knackade det på dörren och jag gick och öppnade. Det var Liam som stod där och log mot mig. han drog in mig i en varm kram och kysste mig länge.

– Hello gorgeous, sa han när vi avslutat kyssen.

-should we get going? Frågade han.

– Yes, sa jag och tog på mig mina ballerina skor och min väska.

– jag går nu, lycka till med Harry, ropade jag in mot lägenheten.

– du med, svarade hon efter en stund och jag log lite åt tanken.


nästa kapitel ute:)
/E;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0