your world is my world - kapitel 3

Natalies perspektiv

Jag tycket att han var ganska snygg, så jag tittade lite extra på honom ibland och log mot honom. Efter en stund så var dem tvungna att gå och jag frågade lite snabbt om jag kunde få Liams nummer och han skrev in det lite snabbt. Sedan ropade Niall på någon och jag vände mig om och såg att Allison kom fram till mig och jag förstod att det var han som hette Harry. Dem gick iväg och vi började gå till bussen.






Allisons perspektiv

– gud vad söt Harry var, sa jag och slängde mig på sängen och bara log upp mot taket.

Natalie kom in i mitt rum och la sig bredvid mig och tittade lite på mig med ett leende.

– Vad? Sa jag efter ett tag.

– ring honom, sa hon.

– varför? sa jag och satte mig upp och tittade ner på henne.

– fråga om han och dem andra vill komma och titta på film med oss? Sa hon och log

– men, vi skulle ju ha en tjejkväll ikväll och titta på film och laga mat.

– ja men dem kan väl vara med? ring och fråga? Sa hon och gick ut ur rummet.

Jag tog upp mobilen och tryckte upp telefonboken och hittade snabbt Harry. Jag tryckte på den gröna telefonen.

– Hello? Sa han efter några korta signaler.

- Hi, it’s Allison. I was wondering if you and the guy’s would like to come over and watch a movie? Sa jag och väntade nervöst på att han skulle svara.

-Yeah, sure. We can get som pizza on the way, sa han.

- When should we come? sa han.

- Six?

- Good, se you then, bye!

– Bye!

Jag la på och gick ut till Allison som låg I soffan och tittade på tv:n.

– Vi måste gå och hyra en film, sa jag och tittade på henne.

– Mm, sa hon bara och tittade inte ens upp på mig.

Jag såg att hon hade sin mobil i handen och att hon höll på med den. Jag gick fram till henne och satte mig bredvid henne. Sen när hon inte var bered så tog jag den och sprang omkring i lägenheten med henne springandes efter mig. När jag såg vem de var ifrån stannade jag upp och såg att det inte var ett namn som jag kände igen.

– Vem är Liam? Sa jag bara och tittade på henne och hon log och tog tillbaka mobilen.

– Det var en av Harrys kompisar han med ljust brunt hår, han som hade en svart tröja på sig, sa hon och log lite försiktigt mot mig.  

– Men vi måste seriöst gå och hyra en film nu, sa jag och började ta på mig mina skor, du kan ta med dig mobilen men bara om du berättar allt för mig sa jag. Hon la sin arm runt mig och vi började gå till butiken. Hon berättade lite om Liam men hon visste inte så mycket om honom för dem hade inte snackat så mycket med varandra. Vi hyrde tre olika filmer, en komedi, en skräck film och en romantisk film. Vi visste inte riktigt vilka filmer som dem gillade men dem fick duga. Vi köpte lite godis, chips och en popcornpåse. Sen skyndade vi oss hem.

Allisons perspektiv

När vi kom tillbaka så var klockan redan halv sex jag gick in i mitt rum och satte mig på en pall och tittade en stund på mina kläder men efter en stund så bestämde jag mig för att ta den svarta blusen som jag hade köpt idag och ett par lite slitna ljusa jeans över blusen. Jag gick ut och såg att Natalie också hade bytt om till ett par svarta korta byxor och en vit blus.  Vi började skratta lite men började snabbat plocka fram filmen, hällde upp godiset i en skål och glas och dricka.

– nu är vi klara! Sa hon och tittade nöjt omkring sig.  

Pling! Vi tittade på varandra och sedan på dörren.


hoppas ni gillar det:)
//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0