your world is my world - kapitel 26

Hon tog en blid på mig och tjejen som hade frågat och sedan några bilder med dem andra tjejer. Allt gick bra fram tills en tjej frågade vem Allison var. Dem tittade på mig och det gjorde nu hon med. Jag tittade på henne först, innan jag berättade.  

-it’s…

Mer hann han inte säga fören jag hörde ett skrik…




Natalies perspektiv

När jag hade kommit hem så hade jag inget att göra, Allison hade fortfarande inte kommit hem, jag gissade på att hon var med Harry och hade bara glömt bort tiden. Jag gick in i mitt rum och tog på mig min blåa one piece. Sedan satte jag mig framför tv:n med mobilen bredvid mig i hopp om att hon skulle ringa. Jag bläddrade mellan kanalerna men hittade inget att se på så jag gick för att ringa till pizzerian istället. Jag beställde en pizza och gick och satte mig vid datorn medan jag väntade. Jag gick in på face Book och såg att jag hade fått en del nya vän förfrågningar och nya meddelande. Jag läste igenom dem flesta lite snabbt och märkte snabbt att dem flesta visste jag inte ens vilka dem var och att dem säkert bara ville vara vän med mig för att jag känner killarna i One Direction. Jag orkade inte läsa mera från deras fans och loggade ut och gick in för att kolla på twitter. Dem flesta var samma sak men en del saker var från kompisar från skolan i Sverige, jag började längta tillbaka lite till dem för det var flera veckor sedan jag träffade dem.

– pling! Hördes det i hela lägenheten och jag hoppade till av ljudet.   

Jag gick mot dörren och öppnad den ihop om att det skulle vara pizzabudet.

– hi, sa han och jag tittade förvånat på honom.

-what are you doing here? Frågade jag och tittade ner i golvet.

– I… need to talk to you, sa han och närmade sig mig.

– I don’t want talk with you, sa jag lite tyst så att han inte skulle höra vad jag sa.

– but it’s important, fortsatte han.

– … okay…, viskade jag fram.

Han gick in och tog av sig jackan och skorna, jag gick in mot vardagsrummet så länge. Han kom in efter en sund och satte sig bredvid mig och log lite smått mot mig.

-what was it you wanted to talk with me about? Frågade jag och tittade på honom.

– I miss you and i want you back, sa han och tog tag i mina händer.

– I… började jag och lät mina händer ligga kvar i hans.

– I want to but I can’t trust you right now, sa jag och kände att en tår rann ner för min kind.

– don’t cry, sa han och torkade bort tåren som rann ner för min kind igen.

 Jag tittade upp på honom och jag såg in i hans ögon som nu även började bli lite blötta. Jag kunde inte göra så här mer…

-okay, viskade jag fram.

Han tittade förvånat på mig och jag log lite mot honom mellan tårarna.

-but you have to prove that i can trust you, fortsatte jag och reste mig upp.

 Han gjorde likadant och jag kramade om honom länge och andades in hans lukt.

– I promise, viskade han i mitt öra och böjde sig fram lite.

Jag lutade mig den sista biten och kysste honom. Jag log mot honom och ah log tillbaks mot mig.

– I need to tell you one thing, sa han efter att vi hade stått där en stund.

Han lät riktigt allvarlig och jag gillade det inte ett dugg.

– what? Frågade jag.

-Allison is at the hospital, sa han och kände att tårarna började rinna igen.

ett nytt kapitel ute nu:)
hoppas ni gillar det och ska försöka att skriva ett senare om  jag hinner och tack för alla kommentarer XD
//Emma ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

MEEEEEEER :D. det är jättebra (Y)

2012-01-30 @ 17:42:34
Postat av: W

jättebra! mer!

2012-01-30 @ 18:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0