your world is my world - kapitel 25

-last night… you know I didn’t feel like ready for it… so I’m not shore about if we can be together anymore, sa jag med sorg I rösten.

-I’m sorry I thought you like it, sa han med hes röst.

-I did and I love to be with you but everything is happening so fast.

-I’m so sorry Allison, I hope you will forgive me, please Allison I made a misstake, I’m really sorry, I can make it up to you, sa han och försökte verkligen göra så att jag skulle titta på honom.




Jennas outfit

Allisons perspektiv

– I went to the park earlier, började jag.

-I saw an old couple there the where holding hands and they saw very happy. That made me think of us, sa jag och tittade på honom om han förstod vad det var jag ville saga.

-i can’t break up with you beacuse of what happened yesterday, it was my fault to not your, I should have said something earlier. But from here and now can we take it a little bit slower, sa jag och tittade på honom.

Han kramade om mig och log stort mot mig.

– ofcource, sa han och tittade på mig som bara han kunde.

Jag lutade mig fram mot honom och gav hon en kyss på kinden och reste sedan på mig.

-can we get something to eat? Frågade jag och log mot honom.    

– please? Fortsatte jag och försäkte att se lite oskyldig ut samtidigt som jag lutade på huvudet och log mot honom.

-we can go to subway if you want? Sa han och gick fram till mig och ställde sig så nära mig så att jag kunde känna hans andetag mot mitt ansikte och log mot mig.

Jag nickade bara och log mot honom. Jag vart helt mållös av honom varje gång han tittade på mig sådär så blev jag knäsvag. Jag kände hur benen under mig började vika sig och jag höll på att ramla vilken sekund som helst. Jag ramlade rakt i hans famn och han fångade mig. han drog upp mig och log mot mig sen lutade hans sig fram och gav men en kyss på munnen.

Natalies perspektiv

Det var 3 timmar kvar tills Jenna skulle vara på dejten med Niall. Jag hade gått inne i centrum ett tag efter att jag hade pratat med Jenna. Men jag hade inget mer att göra så jag tog en taxi till hennes lägenhet. Hon hade skickat ett sms tidigare om adressen och jag visste direkt vart det låg. Jag ringde på dörren och hon kom och öppnade efter en liten stund.

– hej! Sa hon och kramade om mig.

Jag gick in i hallen och tog av mig jackan och skorna.

– det är ungefär 2 och en halv timme kvar tills du ska vara på restaurangen, började jag och tittade på henne om hon förstod vad det var jag menade.

– så om du gåt och duschar så kan jag hjälpa dig med det andra sen, fortsatte jag och log mot henne.

Hon nickade och gick iväg in i badrummet.

Efter en kvart ko m hon tillbaka. Hon hade en handduk i hårat och runt kroppen. Vi gick in i hennes rum och jag gick fram till hennes garderob för att leta fram klänningen som vi hade köpt. Jag hittade den ganska snabbt och sedan kollade jag vad hon hade för par skor. Jag hittade ett var vita matchande skor med klack på och gav det till henne. Hon tog snabbt på sig dem och satte sig sedan vid hennes sminkbord. Hon började torka håret med en hårfön och borstade sedan igenom det igen.

– så, jag hade tänkt att jag skulle locka ditt hår och sedan sätta upp luggen lite. Sa jag och tittade på henne i spegeln.

Hon nickade och räckte mig locktången. Samtidigt som jag tog en slinga hår så började hon sminka sig.

– ska det bli kul? Frågade jag när jag hade lockat hennes hår en stund.

– ja, det är klart. Jag trodde aldrig att jag skulle ens få träffa One Direction, sa hon och log mot mig i spegeln.

-inte jag heller men det hände, sa jag och tog en slinga hår.

-det känns lite konstigt, sa hon.

Jennas perspektiv

-vad då menar du? Frågade Natalie och började borsta igenom min lugg.

– ja asså… eh det var inget, sa jag istället och kollade på mina naglar.

– vilken färg tycker du att jag ska måla naglarna med? frågade jag och kollade på dem olika färgerna.

-den ljus rosa, sa hon och tog ett hårspänne och satte upp luggen med.

Hon gick fram till sin väska och tog fram någonting ur den och satte den i mitt hår. Det var en blomma, en rosa samma färg som på mitt nagellack.

– tack, sa jag och gav henne en kram.

 

När jag hade blivit klar och allt så började vi gå mot busshålsplatsen och jag började bli riktigt nervös. Tänk om han inte skulle bli glad av att se mig. han kanske trodde att det var någon annan.

– det kommer att gå bra, sa Natalie och log mor mig.

– okey, sa jag och log tillbaks mot henne.

Bussen kom nästan direkt, vi gick på och satte oss på ett ledigt säte. Jag visste inte vart vi kulle mer än att det var en restaurang någonstans mitt inne i stan. Efter ett tag klev vi av och jag följde nervöst efter Natalie runt hörnet.

– här är det, sa hon och tittade in mot restaurangen och log mot mig.

– okey, önska mig lucka till, sa jag och gav henne en kram som tack förallting.

– lycka till, sa hon.

Jag gick in och fram till där en man stod och kollade i sin bok.

– hej! Jag har bokat bord till klockan 7 sa jag och han tittade upp på mig.

– ditt namn, sa han

– Jenna, sa jag och han tittade ner i sin bok.

Han tittade upp på mig och sedan ner i sin bok igen. Sedan nickade han.

– kom med här, din dejt är redan här, sa han och stannade en bit bort från bordet.

Jag gick med långsamma steg fram till Niall och jag kände att mitt hjärta började slå fortare och fortare ju närmar jag kom honom.  Jag skulle precis gå fram till honom när han vänder sig om för att titta mot dörren.

Nialls perspektiv

Jag hade kommit lite tidigare till restaurangen och jag började bli lite nervös. Jag visste inte riktigt varför jag visste ju inte ens vem det var som skulle komma. Jag vände mig om för att tittat mot dörren. Det var då jag såg henne. Det var Jenna…

Hon hade en vit klänning och lockat hår med en blomma i. hon såg lite nervös ut och log lite mot mig.

– hi, sa jag och ställde mig upp.

– hi, sa hon tillbaks och gav mig en kram.

Hon satte sig mitt i mot mig och jag satte mig ner igen.

-so are you sureprised? Frågade hon och log.

– a little bit, but I’m glad it’s you, sa jag och log enu store åt henne.

Jag såg att hon rodnade lite och tittade ner i bordet.

– you look amazing, sa jag och hon tittade upp på mig.

– you to, sa hon.

– are you ready to order, sa kyparen som nu hade kommit fram till vårt bord.

Jag kollade på Jenna för att se om hon var klar och hon nickade åt mig att börja.

-I would like a biff and some potato, sa jag.

– and I’ll take a Chicken salad, sa hon och log mot honom.

Harrys perspektiv några timmar tidigare

Vi gick ut till köket för att se om det fanns något att äta. Men vi hittade inget så vi bestämde oss för att gå och äta på Subway istället.

-We are going to Subway, ropade jag från hallen.

-okay, hörde jag att Zayn ropade tillbaka.

Jag tog på mig mina skor och jackan och Allison gjorde likadant. Vi började gå mot Subway, när vi hade en lite bit kvar så kom det fram några tjejer till mig i min ålder. Dem ville ha min autograf och ta några bilder.

– can you take a picture, frågade en tjej mig och räckte fram Allison kamera.

– shore, sa hon och tog i mot den.

Hon tog en blid på mig och tjejen som hade frågat och sedan några bilder med dem andra tjejer. Allt gick bra fram tills en tjej frågade vem Allison var. Dem tittade på mig och det gjorde nu hon med. Jag tittade på henne först, innan jag berättade.  

-it’s…

Mer hann han inte säga fören jag hörde ett skrik…


långt kapitel;)
vad tror ni händer?
5 kommentarer för nästa kapitel
//Emma XD


Kommentarer
Postat av: cecci

MEEEEEER :D

2012-01-28 @ 20:40:37
Postat av: Anonym

Bra! Någon kanske slog henne? Eller nåt sånt, så brukar det ju vara :)

2012-01-29 @ 15:38:54
Postat av: W

MER! Eller så kanske ett eller några fans såg harry och började skrika...

2012-01-29 @ 18:56:33
Postat av: Anonym

lägg ut ett till kapitel :D, men dom kan väl typ åka till ett nöjesfält elr något sen?? jag vet inte bara en idé :)

2012-01-29 @ 20:27:37
Postat av: Elin

MER!

2012-01-29 @ 20:27:47
Postat av: Anonym

jättebra skrivet och så. måste bara påpeka att okej/självklar stavas sure inte shore. shore betyder strand :)

2012-02-07 @ 17:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0