your world is my world - kapitel 24

Hon följde efter och gick in i de största rummet. Efter en liten stund så kom hon ut igen med klänningen på sig.

– wow, sa jag och visste inte riktigt vad jag skulle säga. 

– den där måste du köpa, fortsatte jag och log mot henne.

– den är perfekt, sa hon och gick fram till mig för att ge mig en kram.

– jag går och betalar den här, sa hon och snurrade runt ett varv framför spegeln.

Hon gick in och byte om och kom ut efter en liten stund. Vi gick bort till kassan och betalade.




Allisons perspektiv

När jag kom ner till gatan så bestämde jag mig för att gå till höger bort längs gatan. Efter ett tag så kom jag fram till en park. Jag bestämde mig för att gå igenom den och efter det så skulle jag gå hem till Harry. Den var ganska stor och det var människor överallt. Jag satte mig ner på en bänk och bara tittade på dem. Det var ett gammalt par som gick där. Dem höll varandra i handen och log mot varandra. Det fick mig att tänka på mig och Harry. Jag ville också ha det så med honom när vi vart gamla och att vi fortfarande skulle vara kära även om vi blev gamla. Dem var inte dem ända paret som fick mig att tänka på oss. Om jag tittade efter så kunde jag se att det fanns folk överallt som gick och höll varandra i händerna eller kysstes någonstans. Jag ville ha det så med Harry med. det var därför som jag var tvungen att prata med honom om vad det var som hade hänt igår kväll…

Natalies perspektiv

När vi hade hittade klänningen och skor och smycken som hon skulle ha på sig så bestämde jag mig för att ta reda på vart dem skulle gå på dejten och så vidare. Så jag så ”hejdå” till henne och gav henne en kram. Bestämde mig för att först ringa till Niall och fråga om han kunde ikväll. Han svarade efter några signaler.

– hello! Sa hon och jag tror att han log.

– hi it’s Natalie, sa jag och log tillbaka. 

– what’s happening? Frågade han och försökte låta som någon annan.

– not much, sa jag och började gå framåt.

-I was just wondering if you are busy tonight? Fortsatte jag och svängde åt höger.

– nope, sa han.

– good, then you’re going on a date tonight, sa jag och skrattade lite.

-i’ll send you the address later, fortsatte jag.

– okey, but I got to go now, sa han och jag kunde höra att han stängde en dörr efter sig.

– okay, bye, sa jag och la på.

Jag tycket att jag hade sett en restaurang en bit bort och började gå mot den. Jag gick in och kollade hur det såg ut och bestämde mig sedan för att jag skulle boka et bord till dem. Jag bokade ett bord till klockan 7 ikväll och skickade sedan adressen och tiden till Niall och sedan samma sak till Jenna. Jag skrev också att vi skulle ses två timmar innan så att jag kunde hjälpa henne med allt innan dejten.

Allisons perspektiv

Jag hade kommit fram till Harry och jag stod utanför och tänkte igenom vad jag skulle säga. Man vad jag än kom på så blev det ändå inte bättre så jag gick in och ringde på.  Det var Liam som öppnade dörren. Han såg lite konstig ut som om han var ledsen, jag kramade om honom.

– it’s gona be okay, sa jag och log mot honom.

– I hope so, sa han och försökte le tillbaks mot mig.

– i know she still likes you and she just need some time to think, fortsatte jag och gick in och tog av mig skorna och jackan.

Harry kom ut till hallen och kramade om mig lite försiktigt.

– hi, sa han och log om mig.

-can we go somewhere else, there we can be alone? Frågade jag och tittade mig omkring i lägenheten.

 -we can go to my room? Sa han och kollade frågande på mig.

Jag nickade och vi gick längre in i lägenheten. Vi svängde höger och sedan in genom första dörren. Han satte sig på sängen och tittade på mig. jag kollade mig runt i hans rum, det var ganska killigt men han hade inte så mycket saker. Det var en säng, en garderob, ett litet bord bredvid sängen, en fåtölj och lite bilder på väggarna. Han log mot mig och jag gick och satte mig bredvid honom i sängen och tittade in i hans gröna ögon.

-there was one thing i needed to talk to you about? Började jag lite nervöst.

– Okay? Svarade Harry lika nervöst. Det blev en pinsam tystnad. Jag tog ett djupt andetag.

okej nu gör jag det här, jag ska bara berättade det för honom, tänkte jag.

-last night… you know I didn’t feel like ready for it… so I’m not shore about if we can be together anymore, sa jag med sorg I rösten.

-I’m sorry I thought you like it, sa han med hes röst.

-I did and I love to be with you but everything is happening so fast.

-I’m so sorry Allison, I hope you will forgive me, please Allison I made a mistake, I’m really sorry, I can make it up to you, sa han och försökte verkligen göra så att jag skulle titta på honom.


kapitel 24 är ute nu:)
hoppas ni gillar det och kommentera gärna
//Emma :D

Kommentarer
Postat av: W

mer!

2012-01-27 @ 21:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0