your world is my world - kapitel 23

Jag loggade ut och tog fram min mobil för att se om jag hade fått något nytt sms. jag hade ett, det var från Jenna.

”jag ville bara säga tack för allting och hoppas att det blir en bra dejt, kramar Jenna”.

Jag svarade lite snabbt.

”jag vi får hoppas det men jag kan ringa dig imorgon, kramar Natta”.

Jag skickade iväg sms:et och la ifrån mig mobilen och släckte lampan. Jag drog upp täcket och la mig på sidan och somnade direkt.



               Allisons outfit                                      Natalies outfit

Allisons perspektiv

Jag vaknade tidigt nästa morgon och märkte att ja log i min säng. Jag kom inte ihåg vad det var som hade hänt riktigt från igår men efter ett tag så kom allting tillbaka. jag tog på mig ett linne och en vit kofta, ett par jeans och en halsduk. Sen gick jag ut och tog lite fil och flingor och satte mig framför tv:n en stund. Jag bläddrare mellan kanalerna men hittade inte något att titta på så jag stängde av den. Jag åt upp frukosten lite snabbt och gick sedan in på mitt rum igen. Jag tog upp min iphone och gick in på kontakter och letade upp Harrys nummer. Jag tvekade en stund innan jag ringde. Han svarade efter en liten stund.

– hello? Svarade han.

 Han lät väldigt trött på rösten.

-did I wake you up? Frågade jag och fnissade lite.

– yes, but it’s okay, sa han och jag kunde höra att han satte sig upp.

 – okay, good then, sa jag och lutade mig mot väggen.

-i need to talk to you, sa jag och pustade ut.

-okay, I can some over about an hour? Sa han och gäspade lite.

– no it’s okay. I can come to you about an hour? Sa jag och tänkte lite på vad det var jag hade sagt.  

-okay, see you then. Bye! Sa han och la på.

Jag gick upp och in till Natalie och skulle se om hon hade vaknat. Hon låg och sov på magen och jag skrattade till lite. Sedan smög jag fram och hoppade på henne, hon skrek till lite och gjorde så att jag ramlade ner på golvet. Hon skrattade lite och sedan hjälpte hon mig upp. Vi gick in i hennes badrum och jag satte mig på toalettstolen medans hon ställde sig framför spegeln.

– jag ska till Harry om en timme, sa jag och pillade lite på mina naglar.

– okey, jag ska nog ut på stan några timmar, sa hon och drog några drag med den svarta mascaran på hennes långa ögonfransar.

 – ska du gå själv? Frågade jag och reste mig upp och ställde mig bredvid henne.

– nej jag ska nog med Jenna, sa hon och fortsatte med brunkrämen.

– vem är Jenna? Frågade jag och tittade förvånat på henne.

– en tjej jag och Niall träffade igår när vi var på bio. Och jag lovade henne att fixa en grej åt henne, sa hon och log mot mig.

Jag nickade bara och bestämde mig för att gå på en gång så kunde jag gå och kolla lite. På alla dem här dagarna vi hade varit här så hade vi inte någon gång gåt ut och kollat oss omkring. Hur det såg ut och var en del affärer låg. Jag gick in i mitt rum och tog fram en väska och la ner mobilen, lite pengar och lite annat som jag trodde att jag skulle behöva. Sen gick jag ut till hallen och tog fram mina skor och jackan.

– jag går nu! Ropade jag in mot lägenheten och drog upp jackan en lite bit.

– hade det så kul, ropade hon och jag kunde höra att hon flinade lite.  

Natalies perspektiv

När Allisons hade gått så gick jag och kläde på mig. jag tog fram ett par grå jeans och går kofta och en halsduk. Jag ringde till Jenna och hon svarade efter en liten stund.

– hej, sa jag och satte mig i sängen.

– hej, sa hon.

– jag undrar om du kanske ville följa med mig och shoppa idag, frågade jag och kollade ut för att se vad det var för väder ute.

– jag visst, ska vi ses vid milkshake city om en halvtimme? Frågade hon och lät riktigt glad över att jag hade frågat.

Jag gick och tog på mig min svarta kavaj och ett par höga skor. Jag låste dörren och började gå ner för trappen.

En halvtimme senare

Jag hade kommit lite tidigare än Jenna så gick on och beställde en vanilj milkshake. Jag gick och satte mig vid ett bord vid fönsteret så att hon kunde se mig. efter kanske 5 minuter så kom hon och hon tog också en milkshake. Hon satte sig mitt i mot mig och log mot mig.

– så jag hade tänkt att vi skulle hitta den perfekta klänningen till dig, sa jag och log mitt största leende mot henne.     

– mm, då kanske det är bäst att vi går nu så har vi gott om tid innan affärerna stänger, sa hon och ställde sig upp.

Jag tog min milkshake och vi började gå in mot alla butiker. Vi bestämde oss för att gå in i den första klädaffären som vi såg. Det dröjde inte så länge fören hon drog in mig i en affär som jag inte kände igen.

– den där var jätte fin, sa jag åt klänningen som hon höll upp.

Den var vitt med samma färg som spetsen var.

– du måste prova den där, sa jag och gick mot provrummet.

Hon följde efter och gick in i de största rummet. Efter en liten stund så kom hon ut igen med klänningen på sig.

– wow, sa jag och visste inte riktigt vad jag skulle säga. 

– den där måste du köpa, fortsatte jag och log mot henne.

– den är perfekt, sa hon och gick fram till mig för att ge mig en kram.

– jag går och betalar den här, sa hon och snurrade runt ett varv framför spegeln.

Hon gick in och byte om och kom ut efter en liten stund. Vi gick bort till kassan och betalade.



kapitel 23 ute:)
hppas ni gillar det och kommentera gärna mer..?
//Emma XD


Kommentarer
Postat av: Jessica

super :D

2012-01-26 @ 18:30:04
Postat av: W

Jättabra! Har suttit och läst igenom hela din novell.

Skriv mer snart ;d

2012-01-26 @ 21:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0