your world is my world - kapitel 22

– det hände en sak… började hon.

– … när du var borta, sa hon och jag kunde höra att hennes röst började svika henne.

Hon började gråta mera och jag satte mig bredvid henne och kramade om henne.

– du behöver inte berätta om du inte vill. Men jag skulle bli glad om du gjorde det, sa jag och log uppmuntrande mot henne.

– vi typ gjord det, sa hon efter en stunds snyftningar.



Allisons perspektiv

Jag berättade för Natalie om vad det var som hade hänt men visste att jag behövde prata med Harry.

– vad hände? Sa hon lite tveksamt.

– jag var inte redo, viskade jag fram jag ville bara bort därifrån och få tänka ifred. 

– jag ska gå och lägg mig nu, sa jag och reste mig upp.

Natalie gav mig en kram och gick sedan ut till Niall och Harry. Jag gick in i mitt badrum och började borsta tänderna. Vad skulle jag säga till Harry nu då? det värsta som kan hände när man är ensam med sin hjärna så börjar man bara att tänka. Jag ville inte göra det. Det enda jag ville var att jag skulle sluta tänka. Det var det som hade gjort allt fel från början. Om jag inte hade börjat tänka. Jag ville inte behöva tänka mera på det här, allt var bara för mycket. Jag satte mig ner på det kalla golvet och drog upp benen mot magen, jag la huvudet på knäna. Jag kunde inte stoppa det nu allt var förstört och det var mitt fel…

Harrys perspektiv

Jag såg att Natalie kom ut från Allisons rum och jag tittade på henne. Niall var helt inne i det som gick på tv:n och märkte knappt att hon kom tillbaka.

– is she okay? Fråga jag och försökte att inte låta konstig på rösten.

– i don’t know, sa hon och tittade på mig.

Jag reste på mig och bestämde mig för att gå in till henne för att prata med henne. Jag öppnade försiktigt dörren och tittade in men hon var inte där så jag gick och väntade tills hon skulle komma tillbaka. Jag satte mig på hennes säng och väntade. Efter en stund så hörde jag att det var någon som grät och jag förstod direkt att det var Allison. Jag gick bort till badrumsdörren och öppnade den, till min förvåning så var det inte låst. När jag hade öppnat dörren så såg jag hon satt där på golvet lutad mot väggen. Jag gick in och satte mig bredvid henne utan att säga någonting. Hon tittade upp på mig och jag såg att hon hade gråtit, hon var jätte röd om ögonen. Hon lade sitt huvud i mitt knä och jag drog med min hand längs hennes hår och la bort det från ansiktet. Sedan drog jag den på hennes kind. Jag tittade på henne och jag såg att hon blundade och började andas lite tungt så jag förstod att hon hade somnat. Jag väntade en liten stund till jag var säker på att hon hade somnat sedan lyfte jag upp henne och gick sedan in till hennes rum och lade hennes i sängen och drog upp täcket. Jag kysste hennes panna och smög sedan ut så tyst jag kunde.  Dem satt kvar framför tv:n och jag gick in till dem.

– I’m gona go home now, sa jag och tittade på Niall.

Han reste på sig och gav Natalie en kram och följde sedan efter mig till hallen.

Natalies perspektiv

Efter att killarna hade gått så bestämde jag mig för att också gå och lägga mig. klockan var nästan elva och jag var trött efter att ha gått på stan hela dagen. Jag gick och borstade tänderna och tog bort mitt smink. Mitt rum var ganska mörk så när jag skulle gå in där så snubblade jag fram. Jag såg inte så mycket men jag hittade tillslut fram till sängen. Jag tog fram min dator och gick in på twitter. Det hade inte hänt så mycket men det var en sak som min blick drogs mot. För en timme sedan så hade Liam vart inne och skrivit ett inlägg och det stod.

” I miss you and, I hope you change your mind…?”  

Jag visste att det var mig han menade och jag började tänka på honom med. jag kollade istället på kommentarerna och det stod mest ”vem då? ”och ”hej, love you guys”.

Jag loggade ut och tog fram min mobil för att se om jag hade fått något nytt sms. jag hade ett, det var från Jenna.

”jag ville bara säga tack för allting och hoppas att det blir en bra dejt, kramar Jenna”.

Jag svarade lite snabbt.

”jag vi får hoppas det men jag kan ringa dig imorgon, kramar Natta”.

Jag skickade iväg sms:et och la ifrån mig mobilen och släckte lampan. Jag drog upp täcket och la mig på sidan och somnade direkt.


5 kommentarer för nästa kapitel
//Emma:)

Kommentarer
Postat av: elin

bra!! skrev mer;) vill läsa:P<3

2012-01-24 @ 20:54:35
Postat av: Den andra Elin

MER! SKRIV MER!:)

2012-01-25 @ 14:14:36
Postat av: Anonym

MER! bra! skriv mer!

2012-01-25 @ 21:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0