your world is my world - kapitel 20

– Are you sure? Frågade han mig efter en stund.

Jag nickade bara mot honom och log. Han tittade in i mina ögon och jag log mot honom. Han böjde sig över mig och började kyssa min hals. Hans händer sökte sin innanför min tröja och upp mot min rygg, han knäppte upp bh:n och drog av sig sin tröja och sedan min. Han slutade för en liten stund och tittade allvarlig på mig, jag nickade bara och han fortsatte. Det var då jag började tvivla på om det var rätt. Tänk om han inte älskade mig som jag älskade honom. Om han bara skulle lämna mig när han hade tröttnat på mig. Han kunde få vilken tjej han ville, varför skulle han vilja vara med just mig. Men det var redan försent…



Natalies perspektiv

När vi hade fikat klart så hade jag fått reda på att Jenna och jag var ganska lika på många sätt. Hon bodde också i Stockholm och hon gillar att shoppa(men det gör väl alla tjejer) och lite sådant om familjen. Det verkade som om hon gillade Niall och det syntes på honom att han gillade henne med. han hade gjort så mycket för mig så jag bestämde mig för att prata med henne innan vi skulle gå.  Men efter en stund så sa Niall att han behövde gå på toa så jag bestämde mig för att prata med Jenna nu.

– jag undrar om du kanske ville gå på en dejt med Niall? Frågade jag och log mot henne.

– ja, jätte gärna, sa hon och log tillbaks mot mig.

– men du får inte berätta något för honom så fixar jag resten, sa jag.

Hon nickade bara och log mot mig.

– men jag om jag kan få ditt nummer så kan jag skicka adressen till dig senare, fortsatt jag.

Hon reste sig upp och tryckte in numret i min mobil sedan kramade hon om mig.

– tack för allt, sa hon och kramade om mig lite hårdare.

Och precis då så kom Niall.

-so is this the right place to get at group hug? Sa hon och log mot oss.

Vi kollade på varandra och sedan började vi skratta lite men han ställde sig också upp och han fick en kram han med.

– I have to go now, sa Jenna när vi hade kramat om varandra allihopa.

– okay, sa Niall och lät lite besviken.

Vi kramade om henne och sedan gick hon.

 

-why are you so sad? Frågade jag när vi var på väg hem till mig efter fikat.

– I forgot to take her number and what if i don’t have to see her anymore, sa han och tittade allvarligt på mig.

– give me your phone, sa jag och sträckte ut handen mot honom.

Han tog fram sin telefon och jag tog fram min och skrev in Jennas nummer lite snabbt.

– so, now do you have it, sa jag och log mot honom.

Han gav mig en kram och vi fortsatte att gå med långsamma steg hemåt.

Allisons perspektiv

Harry låg fortfarande bredvid mig och jag kunde känna när han andades tungt i min nacke. Jag reste mig upp och började ta på mig underkläderna och en stor vit tröja. Jag tog med mig telefonen ut och gick in i badrummet för att ta en dusch. Jag kände mig lite konstig och smutsig, så jag gick in i duschen och vred på kranen på den högsta värmen. Det var skönt att bara stå där och inte behöva tänka på någonting. Jag stängde av vattnet en lite stund och tvålade in mig. sen vred jag på vattnet igen. När jag plötsligt hörde en knakning på dörren så stängde jag av det så att jag skulle höra vem det var.

– vem är det? Sa jag.

-can I join you? Frågade harry.

Jag vart lite osäker på om jag skulle låta honom komma in. Jag ville inte att han skulle se att jag var ledsen eller att något var fel. Jag ville prata med Natalie innan jag berättade någonting för Harry.

– I’m sorry but I’m done now, sa jag och hoppades på att han skulle gå iväg.

Jag gick ut ur duschen och tog en handduk och torkade av mig det mesta vattnet. Jag tog på mig dem kläderna jag hade tagit på mig innan och gick in i mitt rum för at hämta min hårborste. Jag kände Harry armar om mig bakifrån och jag hoppade till lite av det. Jag visste inte vad jag skulle säga till honom. Men jag var tvungen att säga någonting annars skulle han fatta att något var fel.

-can we get the pizza now? Sa jag och försökte att inte låta konstig på rösten.

Jag började gå ut mot köket och det slog mig efter ett tag att jag fortfarande hade tänt massa ljus och gjort det fint. Jag tog en talrik och la upp en bit på och gick in i vardagsrummet och satte på tv:n.

– is something wrong? Frågade Harry när han kom tillbaka.

– no, why should it? Frågade jag honom och utan att titta på honom.

Han satt sig bredvid mig och gjorde så att jag tittade på honom. Jag ville inte titta på honom men jag gjorde det en då. Han tittade allvarligt in i mina ögon.

– really, then why are you avoiding me? Frågade han.

Jag kände hur det långsamt det började växa fram en klump i halsen och att det började svida under ögonlocken.

– I’m not avoiding you, sa jag och log lite mot honom för att inte börja gråta.

– I can see that something is wrong, sa han och tittade på mig.

Han såg riktigt orolig ut och jag ville inte att han skulle må dåligt på grund av något som jag gjorde mot honom. Men jag ville berätta det men ändå inte.

– It’s just that… började jag och jag kände hur en tår sakta rann ner för min kind.

Jag började gråta enu mer och nu fanns det ingen återvändo. Jag måste berätta vad det var som var fel.  Jag tittade upp mot honom och han tittade fortfarande på mig och väntade på vad jag skulle säga.

-do you … love me? Frågade jag istället.



vad tror ni händer?
för nästa kapitel så vill jag ha 5 kommentarer till:)
//Emma(L)

Kommentarer
Postat av: Anonym

As bra!!! Mera :-)

2012-01-22 @ 17:59:11
Postat av: Linda

Grymt ! :)

2012-01-22 @ 21:39:15
URL: http://onednovelllll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0