your world is my world - kapitel 2

allisons perspektiv
Vi gick och bytte om och sedan gick vi till kassan. Vi gick till några flera butiker men jag hittade bara en svart hög midjekjol och ett svart armband.





Allisons perspektiv


 

Efter att vi hade gått omkring på stan i nästan 3 timmar så bestämde vi oss för att gå och ta en fika en bit bort. Det var så fint väder utomhus så efter att vi hade gått och beställt varsin milkshake och en muffins och satte oss utanför vi ett litet bord med två stolar.

– så vad ska vi göra sen då? sa jag och tittade på Allison.

– vi kanske kan hyra en film och laga någon mat hemma ikväll? Och bara ha en tjej kväll?

– visst! Det låter jätte kul.

När vi skulle resa oss upp och gå till busshålsplatsen så sprang jag plötsligt in i någon och jag tappade min milkshake, den flög iväg och träffade killen i huvudet och hela milkshaken rann ner över honom på hans tröja.

– Oj förlåt, började jag men se kom jag på att han nog inte förstod vad jag sa.

-Oh I’m so sorry, I didn’t mean that, sa jag I stället och vart lite blyg.

- No, it´s okay, it was my fault, I didn’t see you and I was talking to my friend´s and I looked away, sa han och tittade på mig genom milkshaken.

Jag var som fastfrusen jag visste inte vad jag skulle göra eller säga, men som tur vad så hade Allison gett honom några servetter. Han började torka av sig och jag bara stod där och tittade lite på Allison och hon tittade tillbaka på mig.

– Let me buy you another one, sa han och började gå upp för den lila trappan in till fiket.

-No, it´s okay, sa jag.

Han gick ner för trappan och gick fram till mig och tog fram sin mobil och räckte fram den till mig.

– but can I get you’re number so I can buy you a coffee sometimes? sa han och log och racket fram sin iphone till mig.

Hans leende var så fint att jag inte kunde motstå honom och jag skrev in mitt number lite snabbt. Jag tog fram min mobil och räckte den till honom och han skrev in hans nummer.

– but one thing, sa jag och tittade på honom och log lite försiktigt, what´s you ’re name?

– Harry, skrattade han fram och jag undrade vad det var som var så kul. Men det var säkert inget speciellt så jag tänkte inte mer på det.

– And you? Sa han och väntade på ett svar.

– my name is Allison and that’s Natalie, sa jag och pekad på henne.

Hon stod och pratade med Harrys kompisar och märkte inte att jag pekade på henne. Men hon log i alla fall mot dem.

– Harry! Skrek en av hans kompisar och han gick fram till dem och jag följde efter.

– I have to go now, but i’ll talk to you later, sa han och började gå iväg med hans kompisar.

Natalies perspektiv

killarna som vi hade sprungit på stod och pratade med mig medans Natalie pratade med killen som hade spillt milkshake över. Dem hade sagt att dem hette Liam, Zayn, Niall och Louis, och jag vad jag hette.  

– So where do you come from? Sa Liam och tittade på mig.

– I’m from Sweden and my friend Allison is also from Sweden, svarade jag och log mot honom.

Jag tycket att han var ganska snygg, så jag tittade lite extra på honom ibland och log mot honom. Efter en stund så var dem tvungna att gå och jag frågade lite snabbt om jag kunde få Liams nummer och han skrev in det lite snabbt. Sedan ropade Niall på någon och jag vände mig om och såg att Allison kom fram till mig och jag förstod att det var han som hette Harry. Dem gick iväg och vi började gå till bussen.



nästa kapitel är ute nu hoppas att ni gillar den och kemmentera gärna
//emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0