your world is my world - kapitel 18

Varför var han tvungen att fråga det för? tänkte jag. Jag ville inte prata om det jag ville bara vara ifred och tänka på något annat. Jag reste mig upp.

– I can’t…, sa jag.

– but wait, you don’t have to answer, sa han och jag satte mig ner igen.

– If you don’t want to talk about Liam we can to something else, sa han och log mot mig.



Allisons perspektiv

Vi hade satt på en film till I mitt rum men jag hade lite svårt att koncentrera an någon anledning. Klockan hade blivit nästan 6 och jag började bli lite hungrig. Jag satt mig upp och stoppade filmen.

– I’m hungary, sa jag och log mot Harry.

-we can order some pizza? Frågade jag.

-sure, I’ll call them right away, sa han gick ut.

Efter en stund kom han tillbaka och hade tagit på sig jackan och skorna.

– i’ll be back in 15 minutes, sa han och kysste mig länge.    

Jag nickade och så fort han hade stängt dörren så gick jag till köket och letade fram ljusen. Jag ställde några i vardagsrummet, hallen, köket och några i mitt rum och sedan tände jag dem. Sedan tog jag rosorna som jag fick av Harry och la bladen som en stig från hallen in till vardagsrummet och resten la jag i mitt rum på sängen och bredvid ljusen. Efter att jag hade gjort det så gick jag och satte på badkaret och tände några ljus där inne med. Jag gick och tog på mig min svarta spets klänning och satte på mig mitt vita halsband och gick sedan för att stängda av vattnet.     

 Natalies perspektiv

En timme senare så hade bestämt oss för att gå på bio och sen någon film. Vi började gå mot biografen, den låg bara en lite bit bort. Dem visade flera filmen men vi bestämde oss för en komedi.

-Should we get some popcorn? Frågade jag.

Han nickade och vi ställde oss I kön, vi köpte varsin dricka med. vi fick vänta en stund innan filmen skulle börja. Så jag bestämde mig för att ringa Allison. Hon svarade efter en liten stund.

– hej!, sa hon glatt.

– hej, vad gör ni? Frågade jag.

– inte så mycket har kollat på film, sa hon.

– okey, men jag skulle bara ringa och säga att jag kommer nog hem sent, vänta inte uppe på mig, sa jag och tittade lite på Niall. 

– okey, men jag måste gå nu. Hade det så kul, sa hon och la på innan jag han svara.

Jag vände mig om mot Niall och log mot honom.

-it was just Allison, sa jag.

Och precis då så såg vi att en tjej i 18års åldern kom in i biografen. Hon sneglade lite på Niall och sedan smög hon fram mot oss.

-Are you Niall from one direction? Frågade hon försiktigt.

-Yes and how are you? Svarade Niall.

– My name is Jenna, sa hon och log lite mot honom.

– I’m good, fortsatte hon.

Nialls perspektiv

-Would you like a hug? Frågade jag och tittade på henne.  

– Yees, svarade hon med ett stort leende. Hon fick en kram.

-you can sit here if you would like? Sa han.

-yes I would love to, sa hon och satte sig på bänken bredvid oss.

-so witch movie are you going to see? frågade jag.

-I’m going to see dumb & dumber, svarade hon glatt.

-oh funny we are also going to see that movie.

-I’m just gona go to the bathroom, sa Natalie och reste på sig.

Det blev lite tyst men inte så länge för jag började prata med henne efter en stund och det verkade som om hon förstod mig. Hon var så lätt att prata med.

– so… where are you from? Frågade jag till slut.

– Sweden actually, sa hon och log mot mig.

-oh, you know Natalie and her friend is from Sweden to, sa jag.

Natalie kom tillbaka efter några minuter och då gick vi in och satte oss på våra platser. Vi satt i mitten och det var ganska bra platser. Jag satt i mitten, filmen var jätte rolig och när den var slut så bestämde vi oss för att gå och ta en fika.

Jennas perspektiv

Jag kunde knappt tro det att jag skulle gå och ta en fika med Niall Horan. Att jag hade träffat honom över huvud taget. Vi gick till det närmaste café. Jag tog en blåbärsmuffins och en cola, Niall tog också en cola och en muffins fast en hallon. Natalie tog en bulle och en Fanta. Vi gick och satte oss och började prata om allt möjligt.


kapitel 18 ute:)
5 kommentarer för nästa kapitel...?
//E (L)

Kommentarer
Postat av: detduu

meer :D <3<3<3<3<3<3

2012-01-20 @ 13:10:40
Postat av: elin/syrran

Konstigt att hon hette "Jenna". Det låter som "Jonna".

2012-01-20 @ 13:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0