your world is my world - kapitel 17

Natalies perspektiv

“when and where?”

Jag tog med mig mobilen och gick ut I köket och tog lite yogurt. Sen kollade jag om han hade svart, och det hade han.

”an hour on milkshake city”





Natalies perspektiv

Det var en time kvar tills jag skulle vara vid milkshake city. Jag gick ut till Allison hon satt fortfarande i soffan och tittade på tv:n.

– jag ska till milkshake city om en timme och träffa Niall, sa jag och satte mig bredvid henne.

Hon nickade.

– vill du kolla på en film? frågade hon efter att vi kollat på tv:n en stund utan att hitta något att titta på.

– okey, vilken?

– Titanic?

– visst, jag går och poppar lite popcorn, sa jag och reste på mig.

Jag gick ut i köket och satte på mikron. Efter några minuter så blev dem klara och när jag kom tillbaka så hade hon satt på filmen. Den var så sorgsen men när jag tittade på klockan 40 minuter senare så såg jag att jag var sen.  Toppen! Jag sprang in i mitt rum och tog fram min väska och la ner mobilen och lite andra grejer.

– hejdå! Skrek jag i hallen och tog snabbt på mig jackan och skorna och slängde igen dörren.

I trappan sprang jag in i någon och gjorde så att jag tappade balansen och ramlade.

– AJ! Skrek jag.

Det var Harry som hade kommit upp för trappan. Han hjälpte mig upp.

– sorry, sa han.

– it’s okay.

Jag gav honom en snabb kram och skyndade mig sedan iväg till milkshake city.

Allisons perspektiv

Jag gick ut i hallen och fick se Harry som stod där och tog av sig sina skor. Han gick fram till mig och kramade om mig.

– why are you crying? Frågade han.

– oh… I just watch a movie with Natalie, Titanic, sa jag och log lite mot honom.

-maybe we could watch the end? Frågade han.

– sure, but first I need some napkins, sa jag och gick och hämtade lite servetter.

Han hade redan satt sig i soffan och väntat på mig när jag kom tillbaka. Jag la mig i hans famn och han höll om mig. filmens slut var så sorglig och jag kände att det började rinna mera tårar ner för kinderna. Jag torkade bort tårarna med en servett. Harry kramade mig och gav mig sedan en kyss. Jag satte mig upp och kollade i hans ögon. Han drog med sin hand på min kind och torkade bort några tårar och sa.

– Maybe we should take a boat tripp?

– NO, halv skrek jag samtidigt som jag torkade bort enu en tår.

Jag tog en kudde och kastade mot honom men jag missade, men det gjorde inte han. Han träffade mig med kudden på mitt huvud och gjorde så att jag ramlade om kull, vi båda började skratta och tillslut låg Harry bredvid mig på golvet.

– I love you, viskade jag i hans öra.

– I love you to, viskade han tillbaka.

Allt var bara så perfekt det kunde inte bli bättre, tänkte jag och satte mig upp och tittade ner på honom. Han log mot mig och jag log tillbaka. Han var helt underbar och visste inte vad jag skulle göra utan honom.  

Natalies perspektiv

När jag närmade mig milkshake city så såg jag att han redan satt där inne och väntade på mig. jag var inte jätte mycket försent. Jag gick in genom dörren och kramade om honom innan jag satte mig ner mitt i mot honom. Jag beställde en jord gubbs milkshake och Niall tog en choklad.

– So… började han och han lät riktigt nervös.

– what? Sa jag och drack lite av min dricka.

-I think you should talk to … Liam, sa han och tittade alvarligt på mig.

– why? Var det enda jag kunde få fram.

-beacuse… he misses you and I know that you miss him to. And all this was just a misunderstanding, sa han.

– I can’t, sa jag och tittade ner på mina händer.

– why? Frågade han.

Varför var han tvungen att fråga det för? tänkte jag. Jag ville inte prata om det jag ville bara vara ifred och tänka på något annat. Jag reste mig upp.

– I can’t…, sa jag.

– but wait, you don’t have to answer, sa han och jag satte mig ner igen.

– If you don’t want to talk about Liam we can do something else, sa han och log mot mig.

kapitel 17 ute:)
för nästa kapitel så vill jag ha 5 kommentarer...?
//E (L) 
.

Kommentarer
Postat av: elin/syrran

MER! MER!

2012-01-19 @ 18:05:34
Postat av: Anonym

haha äntligen xD

2012-01-19 @ 18:29:39
Postat av: Jessica

super :DD

2012-01-19 @ 19:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0