your world is my world - kapitel 16

“Okay, if it’s time you need I can wait for you. You know that I would do anything for you(L) I miss you and hope that you at least read this text”.

Jag läste det en gång till tog sedan fram de andra sms:et

”P. S I LOVE YOU”

               Natalies outfit                                      Allisons outfit

Allisons perspektiv

Jag vaknade upp mitt I natten av att det var någon som skrek. Jag satte mig upp och tittade mig oroligt omkring i rummet. Men det var ingen där, så jag gick ut i hallen in till Natalies rum. Hon satt upp med täcket runt om sig.. jag såg att hon hade gråtit så jag gick in och satte mig bredvid henne.

– drömde du en mardröm? Frågade jag efter en stunds tystnad.

Hon nickade bara. Jag satt och kramade om henne en stund och sedan märkte jag att hon höll på att somna igen så jag bestämde mig för att gå in till mitt rum igen och låta henne få sova. Innan jag la mig ner i sängen så tittade jag på mobilen vad klockan var och såg att den var 4:00 men jag hade fått ett sms från Harry också.

”Hello beautiful, I was just going to say good night and hope that Natalie is okay”.

Jag svarade inte för klockan var så mycket och jag var så trött. Jag somnade direkt när jag la mig ner i sängen.

Samma morgon

Jag vaknade av att Natalie satt i min sägn och tittade på mig.

– vad glor du på? Frågade jag.

Hon började bara skratta och jag fattade inte vad det var som var så kul. Hon pekade på mitt ansikte och jag reste mig upp och skyndade mig in i badrummet. Jag såg inte klok ut. Hon hade målat dit en svart mustasch och skrivit i pannan ”Natalie är bäst” och ritat dit några fräknar lite var som. Hon kom in efter mig och skrattade lite åt mig. och jag började med att skratt efter ett tag.

– så vad ska vi göra idag då? frågade Natalie efter att vi hade lugnat ner oss.

– ehh… började jag och tittade ner i golvet.

– jag tror att Harry och jag skulle göra något idag, fortsatte jag.

– jaha, sa hon bara och gick ut och satte sig framför soffan.

Hon tryckte på tv:n och jag förstod att hon inte ville prata mer om det.

Jag gick och tog en snabb dusch och tvättade bort klottret som jag hade i ansiktet. Sedan gick jag in i mitt rum och satte på mig ett par jeans ett vitt linne och en lång kofta över.  Jag gick in i köket och kollade vad jag skulle ta till frukost men jag hittade inget som jag var sugen på så jag tog ett äpple och gick och satte mig i soffan bredvid Natalie. Hon tittade upp på mig när jag satte mig ner.

– vad kollar du på? Frågade jag.

– jag vet inte, sa hon.

– jag är inte så inne på att titta på tv just nu, fortsatte hon.

Jag skulle precis fråga henne om hon ville göra något annat när min telefon började ringa. Jag titta på henne och hin nickade så jag sprang och svarade så snabbt att jag inte hann se vem det var som ringde.

– hello? Frågade jag

– hi, babe, sa Harry.

– hi sweetie, sa jag och log lite.

-I was just wondering if we still have plans for today?

– ehh …, började jag.

-I don’t think so… you know Natalie, sa jag.

-yes, but we can just watch a movie or something at your place? Sa han.

-good, see you about an hour?

-yeah, bye.

Jag la på och gick ut till Natalie igen.

– när kommer Harry? Frågade hon.

– om typ en timme, sa jag.

– vi ska bara se någon film eller något, fortsatte jag.

Hon nickade och reste på sig och gick sedan in i sitt rum.

Nialls perspektiv

Jag vaknade ganska tidigt idag och jag kunde inte somna om så jag gick upp och bestämde mig för att ta en lång dusch. När jag hade stått i duschen i nästan en timme så knackade det på dörren.

– skynda dig lite, hörde jag Harrys röst utanför.

 Jag stängde av vattnet och tog en handduk och torkade av mig det mesta vattnet. Och gick ut från badrummet. Jag gick in i mitt rum och tog på mig lite kläder sedan gick jag in till Liam för att se om han var vaken. Han låg ner men jag såg att han var vaken så jag gick in i och satte mig ner bredvid honom.

– I’ve ruined everything, sa han efter en stund.

-no, let me talk to her and see if she changes her mind? Frågade jag

Han satte sig upp och la huvudet I hans händer.

-okay, but don’t tell her that it was my idea, sa han.

Natalies perspektiv

Jag gick in i mitt rum och tog på mig ett par shorts och en blå t-shirt med text på. Jag hörde att min telefon gav ifrån sig ett surr och jag såg att jag hade fått ett nytt sms. Det var från Niall.

 ”I was just wondering if you maybe would have a coffee with me?”

Jag svarade direkt

“when and where?”

Jag tog med mig mobilen och gick ut I köket och tog lite yogurt. Sen kollade jag om han hade svart, och det hade han.

”an hour on milkshake city”



nästa kapitel ute:)
hoppas ni gillar det. det här kapitlet blev långt;D
//Emma(L)



Kommentarer
Postat av: cecci

yeeah nästa kapittel :D

2012-01-18 @ 15:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0