your world is my world - kapitel 13

Allisons perspektiv

Han lät lite nervös på rösten men det var säkert inget.

– i miss you, sa jag istället.

-I miss you to, but I will see you tonight, sa han och skrattade lite.

Vi pratade en stund till och sedan la jag på efter en kvart. Jag längtade till ikväll.


               Allisons outfit

Allisons perspektiv några timmar senare

Jag hade precis kommit ut ur duschen. Jag hade tvättat håret och rakat benen. Jag gick in i mitt rum och tog på mig ett par svarta trosor och en svart bh till. sen blev det lite svårare jag visste så klart inte vad jag skulle ha på mig så jag gick in till Natalie som satt på sin säng med datorn i knät.

– Jag vet inte vad jag ska ha på, sa jag och tittade ner på min kropp.

– Vilken tur att du har mig då, sa hon och log jätte stort mot mig.

Hon gick in i mitt rum och hitta något direkt och gav det till mig och jag satte på mig det. Det var en hög rosa kjol och en grön blommig t-shirt. Det var en halv timme kvar innan vi skulle vara där så jag gick och ringde en taxi och dem sa att dem skulle komma om 10min.  

Harrys perspektiv

Jag ut från duschen och tog en handduk och virade runt min höft och gick ut i hallen på väg till mitt rum för att klä på mig.

– The girls will be here any second, sa Liam som satt i soffan och tittade på något på tv:n.

Jag nickade bara och skyndade mig att klä på mig kläderna som jag hade lagt fram på sängen innan hag gick och duschade. jag började bli lite nervös nu och det tror jag att Liam var med för det var ikväll vi skulle berätta för dem. Jag gick till badrummet och fönade håret och fixade till det de sista sedan gick jag ut till Liam.

– Are you nervous? Frågade jag efter an stunds tystnad.

– Yes, you?

-what if they don’t like it…? You know.

Jag såg att han blev lite mera nervös men det försvann snabbt för nu ringde det på dörren och vi båda tittade på den. Jag gick först och öppnade och jag vart helt mållös när jag såg hur Allison såg ut. Hon gick in och jag kramade om henne länge tills jag hörde att någon harklade till bakom mig. jag vände mig om och fick se Niall som stod och log bakom mig.

– This is Allison, sa jag istället.

Hon kramade om henne och log tillbaka.

Natalies perspektiv

Jag kramade om Liam hårt och länge jag hade längtat efter honom. Dem andra killarna stod där med och log mot mig och Allison. Hon kramade om Niall och jag gick in och tog av mig skorna och jackan. Mer han jag inte fören jag hade Liams händer runt och mig bakifrån. Jag vände mig och kysste honom länge. När kyssen var avslutad såg jag att dem tittade på oss och jag började rodna lite. Men han bara skrattade lite och drog in mig i lägenheten. Jag kramade om Zayn, Niall, Harry och Louis.

-so what are we going to do? Frågade jag efter en stund.

– it’s a sureprise, sa Liam och log mot mig.

-can we get a clue? Frågade Allison och tittade bakom sig mot Harry som hon satt I knät på.

– please? Fortsatte hon.

– no, but we are going to that place now, sa Niall istället och vi tittade alla på honom.

Han var rätt gullig faktiskt. Undrar om han har en flickvän? Sen kom jag att tänka på Liam som stod och höll om mig och jag kramade om honom lite extra hårt. Jag var så glad att han var mig men jag kände att det var något annorlunda med honom idag och jag tänkte fråga honom om det senare när vi var ensamma.

– we haft to go now, sa Zayn och tittade på mig.

Dem andra stod och tog på sig deras skor och jackor. Liam hade och gjort det jag hade inte märkt att han hade släppt taget om mig.

När vi kom ner på gatan så stod det en limousin och väntade på oss.

– lades first, sa Liam och pekade in i bilen åt mig.

Efter mig kom Allison och jag såg att hon var helt mållös. Det var det största bilen som jag har sätt.

– otroligt! Sa jag efter en stund till henne.

Bilden stannade efter en kvart och vi klev ut. Vi hade stannat framför en restaurang och Liam log mot mig. jag fick världens största leende på läpparna och jag kysste honom.

Allisons perspektiv

När vi hade ätit klart så bestämde vi oss för att åka hem. Dem sa att dem hade någonting som dem ville berätta. Jag började undra vad det kunde vara på vägen hem. jag väcktes utav min tankarav att Harry ropade på mig.

– are you coming?

– yes, i was just thinking of something, sa jag och log tillbaka.

Dem andra hade redan gått upp och jag såg dem i trappan. Harry tog sina armar om mig och drog in mig i en kyss. Och jag kysste honom tillbaka.

-I think we should go up now, sa jag och rodnade lite.

Han nickade bara och vi gick upp till dem andra, Alla hade satt sig i soffan och börjat prata. Jag satte mig bredvid Natalie och Harry och lutade mig mot hans bröst.

-so… what was it that you guys would tell us about? Frågade Natalie efter att vi pratat en stund.

Killarna tittade lite på varandra.

-Niall can you get the computer? Frågade Liam.

Han gick iväg och hämtade datorn. Liam tog den och gick in på youtube. Han skrev in One Direction i sökrutan och det kom upp massor träffar. Han gav datorn till mig och Natalie så vi kunde titta vad det var för något. Det var något band som hete One Direction och låten hete ”What makes you beautiful”. Hade aldrig hört talas om varken bandet eller låten tänkte jag. efter en stund kom d3et upp en bild på Liam som satt och sjöng och sedan tittade jag lite på Liam och Natalie. När refrängen kom så såg jag att alla killarna var med i videon.

– we are in a band together, we are One Direction, sa Harry och tittade alvarligt på mig och Natalie.



nu är nästa kapitel ute vart ganska långt så hoppas ni gillar det ;D
och kommentera gärna:)
//E (L)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0