your world is my world - kapitel 12

Allisons perspektiv

Jag gick in i mitt rum för att klä på mig. Jag tog på mig ett par shorts och en kofta. Jag försökte sminka över sugmärket med lite smink men det hjälpte inte så mycket…



                 Allisons outfit                                      Natalies outfit

Natalies perspektiv

Det hade gått nästan tre veckor nu sedan vi hade träffat dem för första gången. Vi hade träffats nästan varje kväll men det hade inte hänt något mer mellan mig och Liam. Jag gick in till Allisons rum och satt mig mitt i mot henne.

– jo, jag undrar om du kanske ville göra något allihopa ikväll? Frågade jag Allison.

– ja, visst. Vad ska vi göra? frågade hon.

– jag vet inte riktigt men jag kan fråga Liam, sa jag och gick ut för att ringa upp honom.

Han svarade efter några signaler.

– hi babe, sa han och lät lika glad som innan.

– hi, sa jag och log.

-I have talked to Allison and we are up to it, sa jag glatt.

-good, I can pick you up if you want me to?

-no, it’s okay. We can take a cab.

-what are we going to do? Sa jag.

– I can’t tell you but wear something nice, sa han och skrattade lite.

– okay, a sureprise?

– Yes, sa han.

– bye love, sa jag och la på innan han han svara.

Allison hade kommit ut nu och satt och åt frukost.

– vi åker vid fem, sa jag till henne.

Hon nickade bara och gick in i mitt rum för att klä på mig. han sa något fint, tänkte jag och tog fram en hög beige kjol med en rosett till, och ett grönt linne med knappar på.

Nialls perspektiv

Jag hade vaknat av att Liam stod utanför mitt rum och pratat i telefon med någon. Jag tog på mig en t-shirt och ett par grå jogging byxor. När jag kom ut så hade han lagt på och satt och åt frukost. Jag satte mig ner mitt i mot honom och gäspade.

– Tired? Frågade han och tittade upp på mig.

– Yes, you woke me up, sa jag och försökte låta lite sur.

– How where you talking to? Frågade jag istället.

– Natalie… they are coming over later, sa han och tog en tugga av sin macka.

Jag nickade bara och gick in i köket och gjorde en macka.

Allisons perspektiv

jag gick in i mitt rum och ringde till Harry.

– hello gorgeous, svarade han efter fem toner.

– hi sweetie, sa jag och kände att jag blev lite röd om kinderna.

-I heard that you are coming over tonight? Sa han

– Yeah and Natalie.

Han lät lite nervös på rösten men det var säkert inget.

– i miss you, sa jag istället.

-I miss you to, but I will see you tonight, sa han och skrattade lite.

Vi pratade en stund till och sedan la jag på efter en kvart. Jag längtade till ikväll.


kort kapitel men bättre än ingenting alls:)
kommentera gärna;;)
//E(L)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0