yore world is my world - kapitel 5

Allisons perspektiv

– när ni låg och sov så kysste Liam mig och jag vet inte men jag tror att han gillar mig, sa hon och tittade på mig och log.     

– och vi märkte inget? Sa jag bara

– nej, sa hon och flinade.

Vi gick och la oss jag somnade nästan direkt.





                  Allisons outift                                        Natalies outfit

Allisons perspektiv

Jag vaknade av att mobilen ringde. Vem kunde det vara som ringer så här dags tänkte jag och svarade.

– hello! Sa Harry och lät inte det minsta trött.

– hi, svarade jag och satte mig upp i sängen och gned mig lite i ögat.

-what time is it? frågade jag.

– twelve, svarade han glatt och skrattade.

-did I wake you?

-yes, gäspade jag fram.

-I was just wondering if you would like to do something with me today? Sa han och lät lite nervös.

– Yeah shore, sa jag och log

-I’ll pick you up about an hour?

-Good! See you then.

-Bye!

Jag la på och gick ut till Natalie som satt i köket och läste tidningen. Hon tittade upp när hon såg mig och log.

– Hej! jag ska ut med Harry idag, är det okey? Frågade jag och log tillbaks mot henne.

– Visst, det är lugnt jag ska göra något med Liam idag. Men vi kanske kan göra nått ikväll?

– Ja, låter kul.

Jag tog lite fil och flingor i en skål och satte mitt i mot henne. Jag åt snabba upp, sen gick jag in i mitt rum och drog fram mina kläder från garderoben. Jag visste inte vad jag skulle ha på mig så jag fick be Natalie om hjälp idag med. det blev ett beiget linne med en hög blå kjol och ett brunt skärp med min bruna väska. Jag gick in i badrummet och sminkade mig lite, vilket innebar att jag drog några drag med mascaran och täckte över några finna i panna och på hakan. Håret borstade jag igenom lite snabbt och lät det hänga ner för axlarna. Jag gick ut till Natalie som satt i soffan och kollade på tv.

– Hur ser jag ut? Frågade jag henne och hon log.

– Du är jätte fin.

– Tycker du? Säkert.

– Ja, det är klart.

– När var det Harry skulle komma? frågade hon efter en stund.     

Pling!

– Nu!

Jag gick och öppnade dörren och såg Harry som stod där ute och log mot mig. Han hade med sig en blombukett med röda rosor och räckte fram dem till mig.

– For me? Frågade jag och tittade lite undrande på honom med ett leende.

Han nickade bara och skrattade lite påt mig. Jag sprang in i lägenheten och skyndade mig att hälla upp lite vatten i en vass och ställde ner blommorna.

– Are you done? Frågade han när jag kom tillbaka.

– Yes!

Vi sa hejdå till Natalie och gick ut.

Natalies perspektiv

När Allison hade gått med Harry så ringde jag till Liam.

– Hello beautiful! Svarade han efter fem signaler.

– Hi babe.

-what are you doing? Frågade jag

-Not that much. Just thinking of you.

Jag kände hur jag började rodna och blev lite nervös. Men det var en då gulligt av honom.

-I was just wondering if you would like to do something with me today? Frågade jag lite nervöst.

-of course, I’d loved to. I can come to you about a half hour?

-great! See you later then.

– Bye! 

Jag la på och gick in I mitt rum för att klä på mig. jag tog ett par korta shorts och en tröja med Londons flagga på. Jag gick in i badrummet och sminkade mig och borstade igenom håret, jag satte upp det i en slarvig tofs och gick ut och satte mig framför tv:n medan jag väntade på att Liam skulle komma.


hoppas ni gillar novellen:)
kommentera gärna
och om ni har några ideér så är det bara attsäga till
//Emma;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0