your world is my world - kapitel 38

-why didn’t you answer me when a I called you earlier? Frågade jag och väntade på ett svar.

– I… I, började hon och Jag kunde höra att hennes röst började svika henne och hon fick svårt att prata.

– what’s wrong? Frågade jag ännu oroligare än jag var innan.

Nu hörde jag hur hon började gråta och det ända jag ville var att jag skulle vara med henne och trösta henne. Jag ville inte att hon skulle vara ledsen.

– I can’t…, började hon men slutade nästa direkt efter att hon hade sagt något. 

Jag visste inte vad jag skulle säga, det ända som jag visste var att jag ville att hon skulle vara här hos mig.




Allisons perspektiv

När vi hade ätit klar så gick Niall in i hans rum och vi andra satt kvar och pratade en stund. Jag tittade tjuv tittade lite på Harry som satt på min högra sida och små log åt honom. Jag var så glad att jag hade honom just nu efter allt som hade hänt den senaste tiden. Men den här gången när jag tittade på honom så tittade han rakt på mig med och jag log lite.

-can we watch a movie? Frågade jag och tittade på honom.

– sure, what ever you want, sa han och reste sig upp.

Jag ställde mig också upp och vi började gå mot hans rum.

– do you want to…, sa han och höll upp filmerna åt mitt hål.

– no, it dosen’t mater, sa jag och log lite.

Harry valde en film och satte in den i dvd spelaren. Filmen gick igång, han gick och släckte i taket och kom sedan och la sig ner bredvid mig. jag la mig lite mer bekvämare på hans bröst och jag såg att han log stort åt mig innan jag la ner huvudet igen.

Liams perspektiv

När Allison och Harry hade gått in i hans rum så satt vi kvar en stund och pratade. Men efter en stund så tröttnade Natalie på att vi bara satt där och pratade så vi alla bestämde oss för att åka och bowla. Jag gick in till Nialls rum för att fråga om han ville följa med. men så fort jag öppnar dörren så springer han rakt ut från den och ut i hallen. Han hinner knappt ta på sig skorna innan han kastar sig ut genom dörren och smäller igen den efter sig. Jag tittade på dem andra som nu stod och tittade frågandes på mig.

– I guess he’s not coming with us, sa jag och log lite mot Natalie.

– then I’ll guess it’s just us then, sa Natalie och tittade på Zayn, Louis och mig.

Vi nickade instämmande och log lite åt varandra. Jag gick in till Harry och Allison för att säga var vi skulle. Sedan åkte vi till bowlinghallen.

Nialls perspektiv

Hon svarade inte när jag försökte prata med henne. Jag ville att hon skulle säga vad det var för fel så att jag kunde trösta henne.

– I’ll be there in ten, sa jag och la på innan hon han svara.

Jag öppnade dörren och krockade nästan med Liam på vägen ut. Jag lyssnad inte på om han sa något jag tog bara på mig skorna och sprang ut genom dörren och ner för trappan. När jag kom ner till gatan tog jag en taxi så fort som jag kunde och hoppade in. Jag sa adressen till Jennas hem och lutade mig lite tillbaka i sättet som jag satt på. Efter några minuter stannade taxin och jag tittade ut genom fönstret för att se om det var rätt hus som jag hade vart vid bara några dagar tidigare. Jag betalde lite snabbt och gick med snabba steg in på grus gången som lede fram till yterdörren. Jag ringde på klockan och samtidigt som jag gjorde det så kände jag hur nervös jag började bli. Tänk om det var hennes föräldrar som öppnade dörren och om det var så vad skulle jag göra och säga. Efter en stund så hörde jag fotsteg som kom närmar där inifrån och efter en lite stund så öppnades dörren lite på glänt. Jag skulle precis börja prata när Jenna knuffade ut mig och stängde dörren så tyst som hon kunde efter sig.

– what is wrong? Frågade jag och tittade oroligt på henne.

Hon ville inte titta på mig. jag såg att hon tittade på hennes hände samtidigt som hon funderade på vad hon skulle svara. Hennes ögon var röda och söndergråtna.

– you can’t be here, sa hon lite tyst och tittade upp lite på mig.    

– why? Fick jag fram med darrig röst och jag kände hur rösten började låt konstig.

– I… we. This is so hard, sa hon lite tystare och jag såg att enu en tår rann ner för hennes kind.

– but I know we can fix it, sa jag och gick fram till henne för att ta hennes hände i mina och bara hålla om henne och säga att allting skulle bli bra igen.

– no, sa hon och bakade lite bort från mig.

– I don’t understand.

– we can’t be together, sa hon och tittade upp på mig.

Hon kysste mig sedan en gång på kinden och gick sen in och stängde dörren efter sig. Jag stod bara kvar där och tittade på dörren som hon nyss hade gått in igenom. Det var då jag visste att allting inte skulle bli bra igen…



förlåt att jag inte har lagt ut något kaitel men har haft ganska mycket att gör:(
men nu är nästa kapitel ute så kommentera nu!:)
//kramar Emma XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0