your world is my world - kapitel 37

-how long have she been asleep? Frågade han och kollade lite på klockan som hängde på väggen.

-about an hour or tow, sa hon.

Han gick iväg och jag förstod att det var in till Allison.

-can you guys make the table? Frågade hon och tittade på Louis, Zayn och Niall.

– sure, svarade dem glatt i kör och började plocka fram bestick och tallrikar.

Jag hjälpte henna med att dela dem sista pizza bitarna.





Jennas perspektiv

Nästa morgon så vaknade jag ganska tidigt. Jag satte mig upp rak lång i sängen och tittade mig omkring. Det första som kom upp i mitt huvud var: var är jag? det var då jag kom ihåg att jag hade somnat bredvid Niall. Jag satte mig på sidan av sängen och tog upp min mobil som låg överst i den svarta väskan. 07:03 lös det med stora vita siffror. Jag såg också att jag hade fått ett sms och jag visste direkt att det var från mamma. Jag ville inte titta på det men jag visste att jag måste. Så jag trycket upp sms:et och läste igenom det lite snabbt. Jag tittade på Niall och bestämde mig för att låta honom sova. Men jag lämnade en lapp bredvid sängen och smög sedan ut ur rummet.

Jag sprang hela vägen hem och så snabbt jag kunde. Men när jag kom fram till yterdörren så saktade jag in farten lite. Jag låste upp dörren tyst så att dem inte skulle höra mig. Jag stängde dörren så tyst som jag kunde efter mig. Så fort jag hade tagit av mig jackan och skorna så vände jag mig om och fick se en gestalt som stod där och tittade lite argt på mig.

Harrys perspektiv

Jag gick ut i hallen och in i mitt rum. Jag smög in och stängde försiktigt dörren efter mig. först stod jag bara där och tittade på henne. Jag såg inte så mycket av henne för att det var så mörkt men jag gissade på att hon låg och sov. Jag gick fram till henna och pussade på hennes panna. Hon rörde lite på sig och gnydde till.

– hi, viskade hon och log lite.

– how are you feeling? Frågade jag och tog upp handduken som hade åkt ner på golvet och lade i hennes varma panna igen.

– not that good, sa hon och försökte att sätta sig upp.

-you don’t have to get up i was just wondering how you were feeling, sa jag och log åt henne.

– but I want to be with you now when you are home, sa hon och envisades med att sätta sig upp så att jag fick plats.

-Natalie had made some pizza if you want some? Fortsatte jag och tittade ner på våra sammanflätanden händer.

– that sound good, sa hon och tittade på mig.

Jag hjälpte henne upp ur sängen och sedan gick vi ut till dem andra som redan hade satt sig ner när vi kom in i köket.

– that smells amazing, sa hon och log mot Natalie.

– don’t you mean amazayn, sa Niall och log åt oss.

Zayn slet sig från sin pizza och tittade på oss eftersom vi hade sagt hans namn.

– what? Sa han med munnen ful med mat.

Vi skrattade bara och satte oss ner. Han brydde sig inte mer om det och inte vi heller.

Nialls perspektiv

När vi hade ätit upp så bestämde jag mig för att ringa till Jenna. Så jag gick in i mitt rum och letade fram min mobil. När jag hade hittat den så ringde jag till henne men hon svarade inte. Jag väntade en stund och sedan ringde jag en gång till, den här gången så svarade hon.

– hi, sa hon och jag kunde höra på rösten att hon inte lät så glad. 

– hi, sa jag lite gladare och hoppades att hon skulle bli lite gladare när hon visste att det var jag som ringde.

– hi Niall, sa hon men jag kunde inte höra någon skillnad på hennes röst.

-why didn’t you answer me when a I called you earlier? Frågade jag och väntade på ett svar.

-I…I, började hon och Jag kunde höra att hennes röst började svika henne och hon fick svårt att prata.

-what’s wrong? Frågade jag ännu oroligare än jag var innan.

Nu hörde jag hur hon började gråta och det ända jag ville var att jag skulle vara med henne och trösta henne. Jag ville inte att hon skulle vara ledsen.

-I can’t…, började hon men slutade nästa direkt efter att hon hade sagt något. 

Jag visste inte vad jag skulle säga, det ända som jag visste var att jag ville att hon skulle vara här hos mig.


kapitel 37 ute nu precis som jag lovade:)
så nu vill jag ha minst 5 kommenatarer för nästa kapitel:P
klarar ni det?
och när jag ändå håller på att skriva så tänkte jag berätta att jag ska försöka att lägga ut nästan ett kapitel varje dag om jag hinner och kan :D
så kommenatera nu och minst 5 st
//kramar Emma<3

Kommentarer
Postat av: love 1D

as bra!!

skriv mer :D

2012-02-18 @ 08:01:10
Postat av: Anonym

Awesome!:D

2012-02-18 @ 20:03:37
Postat av: Du vet vem...

Mer! MER!

2012-02-20 @ 09:59:12
Postat av: Elina

Kolla gärna in tävlingen om att få vara en av killarnas flickvän i min novell.

Kram

2012-02-20 @ 21:56:13
URL: http://novelleronedirection.webblogg.se/
Postat av: Nathalie

Skriv mer !:)

2012-02-21 @ 14:33:35
Postat av: nathalie

mer!

2012-02-23 @ 21:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0