your world is my world - kapitel 36

Jag kramade om honom länge och andades in hans lukt.

– Natalie is her about an hour, viskade han i mitt öra och små log lite.

– okay, sa jag lite ledsamt och hängde läpp.

– I love you, sa han och kysste mig i pannan en sita gång innan han gick ut.

– I love you too, sa jag snabbt innan han hann gå ut.





Allisons perspektiv

Jag låg kvar i sängen en stund och bara blundade en stund. Jag tog upp mobilen och ringde upp till Natalie. Hon svarade efter en liten stund.

– hej! Sa hon glatt.

– hej, sa jag och försökte att låta lite glad bara för att hon gjorde det.

– jag kommer om ungefär en timme, sa hon och jag hörde att och flåsade lite i luren.

– vad gör du? Sa jag.

– inte så mycket ska bara springa in och handla lite och sen så kommer jag, sa hon och andades ut.

– okey vi ses då, sa jag och lade på.

Jag gick ut till köket och tog ett äpple i ena handen och gick in i vardagsrummet och satte på tv:n en stund. Jag zappade mellan kanalerna men hittade inte något att titta på så jag stängde av den och väntade på att Natalie skulle komma.

Natalies perspektiv

Jag sprang snabbt in i mataffären och handlade det jag skulle ta med mig till Allison. Jag försökte att skynda mig så att hon inte skulle få vänta så länge.

Efter nästan en timme så kom jag fram till killarnas lägenhet. Den låg inte så långt bort från mataffären utan det som tog tid var att släppa på dem tunga matkassarna. Jag plingade på dörren samtidigt som jag ställde ner den ena kassen på golvet. Jag hörde hur hon hasade sig till dörren och låste sedan upp till mig. jag gick snabbt in med påsarna och tog av mig jackan och skorna.

– hej, sa jag och gav hennes försiktigt en kram.

– mår du bättre? Frågade jag och tittade lite oroligt på henne.

– sådär det känns inte som det, sa hon och tog upp en påse och gick in med den i köket.

– varför har du handlat så mycket? frågade hon och små log lite.

– jag tänkte att vi skulle laga något gott till killarna när dem kommer hem.

– okey, vad hade du tänkt dig då? frågade hon och tittade ner lite i dem sista påsen som jag kom in med.

– hemmagjord pizza, sa jag och började plocka upp från påsarna.

– mm vad gott! sa hon och hjälpte mig så mycket hon kunde med att plocka upp allt som jag hade köpt och lägga in de i kylskåpet.

Vi plockade snabbt in allting i skylskåpet och satte oss sedan ner i soffan. Vi satt och pratade en stund och efter ett tag så började klockan bli ett.

– jag ska fixa med pizzorna nu, sa jag och reste mig upp.

– jag hjälper dig, sa hon och reste sig också upp.

När hon ställde sig upp så vinlagde hon till och jag såg på henne att hon inte mådde bra. Hon sprang in i badrummet och jag stod som förstenad kvar på samma plats. Jag gick efter henne och såg att hon låg på badrumsgolvet. Jag satte mig ner bredvid henne och höll om henne.

– du är ju jätte varm, sa jag samtidigt som jag kände på hennes panna.  

– det kanske är bäst om du går och lägger dig och sover en stund.

Hon nickade och jag hjälpte henne försiktigt upp. Harrys rum låg inte långt bort så jag hjälpte hennes fram till hans säng och la ner henne.

– jag kommer strax jag ska bara hämta en handduk, viskade jag och gick ut för att hämta handuken.

När jag kom tillbaka så hade hon lagt sig på sidan. Jag lade den blöta handuken i hennes panna och smög långsamt ut ur rummet så att hon inte skulle vakna. Så jag fick göra pizzorna själva, några blev med skinka, ananas och ost. En del blev med skinka, tomat och ost på.

Precis när jag tog ut pizzorna från ugnen så hörde jag hur yterdörren öppnades och några som pratade.

Liams perspektiv

När vi kom hem igen så kände jag hur det luktade mat från köket. Killarna pratade fortfarande om något men jag hade glömt bort vad det var. Jag gick in till köket och fick se Natalie stå och skära upp pizzabitar.

– that smells amazing, sa jag och ställde mig bakom henne.

– you guys have to be quit, sa hon log stort mot mig.    

Dem andra killarna kom in och tittade konstigt på mig.

– where is Allison? Frågade Harry och tittade sig lite omkring.

– she’s in your room sleeping, sa hon och log lite.

– she didn’t feel that good, fortsatte hon och tittade oroligt på honom.

-how long have she been asleep? Frågade han och kollade lite på klockan som hängde på väggen.

-about an hour or tow, sa hon.

Han gick iväg och jag förstod att det var in till Allison.

-can you guys make the table? Frågade hon och tittade på Louis, Zayn och Niall.

– sure, svarade dem glatt i kör och började plocka fram bestick och tallrikar.

Jag hjälpte henna med att dela dem sista pizza bitarna.


ganska långt kapitel hoppas ni gillar det:)
5 kommentarer för nästa kapitel:D
//kramar Emma:P

Kommentarer
Postat av: Anonym

Awesome!:D

2012-02-15 @ 12:11:31
Postat av: Ida

Gud så braaaa:) <3

2012-02-15 @ 17:08:27
Postat av: Anonym

grymt bra mer :D

2012-02-16 @ 07:16:35
Postat av: W

Jättebra!

2012-02-16 @ 15:43:42
Postat av: W

Fem kommentarer nu!

2012-02-17 @ 17:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0