your world is my world - kapitel 33

Jag tog tag i Liams hand och höll hårt i den, jag ville inte släppa inte för en sekund. Vi satte oss i karusellen och han log bara åt mig. jag var så glad över att ha honom, jag visste inte vad jag skulle göra om jag inte hade honom.




Liams perspektiv

Vi åkte flera karuseller och jag märkte att Natalie hade blivit lite gladare än vad hon var när vi åkte. Jag gissade att det berodde på vad som hade hänt Allison. Det började bli mörkt ute och jag såg på Natalie att hon var trött.

– are tired? Frågade jag.

– a little, sa hon glatt och log mot mig.

Jag tittade på Niall och log åt honom och Jenna.

-Should we get going back home? Frågade jag och dem tittade på mig.

– Yeah, I’m starting to get tired, sa Niall och log lite mot Jenna.

Vi gick tillbaks mot bilen, jag satte mig bakom Niall och Natalie satte sig bredvid mig. hon lutade sitt huvud mot min axel och log mot mig.

– I love you, sa jag och kysste henne.

– I love you too, sa hon och log innan hon somnade.

Harrys perspektiv

Jag bestämde att vi kunde åka hem till oss direkt och se om det fanns något som vi kunde äta där. Jag hjälpte henne in till mitt rum till sängen.

– are you hungary? Frågade jag.

– no, you don’t have to get me anything I’m just gona throw it up, sa jag hon och lutade huvudet i händerna.   

– maybe you should get some sleep, sa jag och lyfte bort täcket lite.

– sure, sa hon och lade sig under täcket.

Jag gick bort mot dörren för att släcka lampan. Hon la sig ner på sidan och jag log.

– can you stay, sa hon precis när jag skulle gå ut.

– everything for you, sa jag och kröp ner bredvid henne.

Natalie perspektiv några timmar senare

Niall stannade bilen framför min och Allisons lägenhet. Det var då allting kom tillbaks, Allison hade blivit påkörd av en bil. jag skulle vara ensam hemma tills, jag gillar inte att vara det. jag tittade på Liam.

-would you come with me? Frågade jag och log.

– if you want me to? Sa han och tittade in i mina gröna ögon.

Jag nickade och öppnade bildörren.

– bye! Sa jag och Liam till dem och stängde dörren.

Vi gick upp till lägenheten och jag låste upp dörren. Det var mörkt och det såg precis ut som det gjorde när vi lämnade den i morse.

– we can watch a movie, sa jag och tittade på honom.

– if you choose one I can get some snacks, sa jag och pekade på filmerna i hyllan.

Jag gick in i köket och plockade fram lite godis och chips och hällde upp i två små skålar. Jag kollade om ci hade något att dricka och hittade en cola flaska i kylskåpet. Jag hällde upp lite i ett glas och såg att det bara fanns ett rent. Jag letade fram två sugrör istället och stoppade ner dem i glaset. Sen gick jag ut med det till vardagsrummet där Liam satt och väntade på mig. han satte på filmen och jag satte mig ner bredvid honom och kysste honom mellan leendena.

-you know that you are my everything, sa han och tittade djupt in i mina ögon.


hoppas ni gillar det och kommentera gärna:)
//Emma XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0