your world is my world - kapitel 31

Natalies perspektiv

När jag hade lagt på så gick jag ut till dem andra för att berätta vad Jenna hade sagt.

-Liam and I are going to a carnival with Niall and Jenna, sa jag och satte mig i soffan bredvid honom.

– sounds fun, sa han och kramade om mig när jag lutade mig mot hans bröst.

 – they are here about an hour, sa jag och tittade på Allison.

– är det okey? Sa jag till henne.

– ja, visst. Vi ses ju imorgon i såna fall. Sa hon och log tacksamt åt mig.





Allisons perspektiv

Efter nästan en timme så ringde det på dörren och jag förstod att det var Jenna och Niall. Även fast jag inte hade träffat Jenna så visste jag att hon var snäll för att Natalie hade sagt det och en del andra saker om henne som hon visste.

– hi! Hörde jag Natalie säga och efter en stund så kom dem in till mig.

Niall kom fram till mig och kramade om mig.

– how do you feel? Frågade han och tittade oroligt på mig.

– I’ve bine better, sa jag och log lite.

– hi! I’m Jenna, sa hon plötslig och små log lite mor mig.

– hi! I’m Allison, sa jag och försökte resa mig upp men det gick inte så bra så jag ramlade bara.

– take it easy, sa Liam som stod precis bakom mig.

Jag rodnade lite och satte mig ner ordentligt igen. Dem satte sig ner i soffan och vi började prata lite om vad dem skulle göra senare. Det skulle ta ett tag för dem att åka till karnevalen så dem bestämde sig för att åka redan nu. Jag följde med dem ut till hallen med hjälp av Harrys hjälp och gav dem alla en kram medan dem tog på sig jackorna och skorna. Jag gick sakta tillbaka till soffan men jag hann inte ditt fören jag stannade och kände hur huvudet började snurra. Jag sprang in mot toan och fram till toalettstolen och satte mig på golvet. Jag kände Harrys fingrar mot min rygg när han försökte ta bort mitt hår från ansiktet. Jag kände hur tårarna började komma och det sved i halsen. Jag satte mig ner på golvet och lutade mig mot väggen, Harry satte sig ner bredvid mig och jag lutade mig mot honom.

-can you get me a glas of water? Frågade jag och tittade upp på honom.

– shore, sa han och reste sig sakta upp så att jag inte skulle ramla efter att jag hade lutat mig mot honom.

Jag försökte ställa mig upp för att skölja av ansiktet lite med det kalla kranvattnet. Min ben veck sig direkt och jag ramla ner på golvet igen. Jag kände hur ont det gjorde i magen och armen, när jag hörde Harry komma springande förstod jag att han hade hört mig när jag ramlade.

– are you okay? Sa han och hjälpte mig försiktigt upp.

– no, snyftade jag fram.

– what happened? Frågade han och kollade oroligt på mig.

-can we just go home to your place and watch a movie maybe? Sa jag och började gå lite mot dörren.

-sure, but first I think we should get something to eat and then can we go home, sa han och hjälpte mig ut till hallen.

– I just need to change,sa jag och tittade ner på mina kläder.

-shore, I’ll help you to your room and take your bag.

Nialls perspektiv

Vi hade kört ett tag nu och vi började bli lite hungriga så vi bestämde oss för att köpa något att äta. Vi körde in på Subway och beställde var sin macka.

-Should we eat her or take it with us? Frågade jag när vi hade beställt.

– we can eat her, sa Jenna och log stort mot mig.

Vi satte oss vi ett bord vi fönstret. Vi pratade en stund medan vi åt och sedan åkte vi vidare.

När vi kom fram till karnevalen en halvtimme senare så var vi alla jätte glada.

-which should we go first? Frågade Liam och log mot Natalie.

– I want to go on that on, sa hon och pekade på pariserhjulet en liten bit bort.

– sure, sa han och tog hennes hand och tittade på oss.

– are you coming? Frågade han.

Jag tittade på Jenna och log.

– I’m a bit afraid of heights, sa hon och jag nickade åt Liam att dem kunde gå.

– I think we could go on that one instead, sa jag och tog tag i hennes hand och riktade stegen mot kärlekstunneln.

Jenna log stort mot mig och följde efter mig. det var ingen kö så vi fick sätta oss i en båt. Den flöt iväg med oss i in i en mörk tunnel. Jag hade aldrig åkt kärlekstunneln förut kanske när jag var minder men inget som jag kommer ihåg. Först var det mörkt men efter en stund så såg jag några röda lampor längre fram och några hjärtan i rosa och röda färger. Jag tog Jenna i handen och log mot henne även fast jag inte visste om hon såg mig eller inte.

-that’s so romantic, kunde jag höra henne säga.

Jag kysste henne på läpparna och hon kysste mig tillbaka.

-you are romantic, sa jag och bet mig lite läppen.

Hon kysste mig på kinden och jag bara log och njöt av att få vara här ensam med henne. Tyvärr så var tunneln slut nu så vi fick gå av.

Natalies perspektiv

Vi sprang bort till parisehjulet och ställde oss i kön. Jag såg att Niall och Jenna gick bort till en annan karusell lite längre bort och jag log mot dem.

-what are you smiling at? Frågade Liam och log mot mig.

– nothing, sa jag och kysste honom på kinden.

Det var inte så jätte lång kö men tillräckligt lång för vi skulle få vänta en kvart. under den tiden så var det flera i kön och runt omkring oss som nu hade börjat förstå vem Liam var. Jag vart nervös och visste inte riktigt vad jag skulle göra.  Det kom fram några tjejer i min ålder om jag fick gissa. Dem frågade om autografer och om dem fick ta en bil tillsammans med honom. Jag backade lite och ställde mig i backrunden. Jag ville bara vara ifred med Liam även fast jag visste att han inte bara kunde gå eller strunta i dem. Om inte deras fans fanns så skulle inte dem vara dem dem är idag. Kön hade inte rört på sig så mycket eftersom det gick en kö fram till Liam. Det var inte mycket folk här nu, Nästan alla som var här stod nu vi Liam. Jag stod nu en bit bort från honom och tittade på dem alla. Jag visste inte vad jag skulle göra eller tycka om det. Det här var just en av dem anledningarna som jag hade gjort slut med Liam från första början…


långt kapitel:)
hoppas ni gillar det och för nästa kapitel så vill jag ha 5 kommentarer?
//kramar Emma:D

Kommentarer
Postat av: Saga

MEERR!

2012-02-05 @ 20:53:04
URL: http://www.sagaekstrom.blogspot.com
Postat av: Saga

Snälla!

2012-02-05 @ 20:53:29
URL: http://www.sagaekstrom.blogspot.com
Postat av: Saga

Du skriver AWESOME!

2012-02-05 @ 20:53:57
URL: http://www.sagaekstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0